lördag, augusti 13, 2005

Katter och vatten

Sitter i ett stort hus i utkanten av Stockholm. Blickar ut genom de stora vardagsrumsfönstren, ut över vattnet i sundet. Segelbåtar flyter majestätiskt och motorbåtar puttrar sakta förbi i det gröna vattnet. Vattenskotrar. Den förut så blå himlen börjar invaderas av gråsvarta moln som ger en föraning om regn. Vi planerar ändå en tur med båten. Och runt våra fötter hoppar, skuttar och tumlar tio stycken katter i varierande storlekar. Vår dotter är i himmelriket och kan inte sluta flina. Katter, överallt!

9 Comments:

At 4:13 em, Anonymous Anonym said...

Då är det ju som mina dagar,,katter överallt,,,*skratt*

 
At 4:16 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

det låter ju underbart.. dottern verkar ju ha pejlat helt rätt vad gäller läget..

 
At 4:32 em, Blogger Theron o familj said...

Vad mysigt. För dottern alltså. Hoppas ni fick fint väder til båt-turen.

 
At 5:14 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Har du TIO katter?

 
At 7:04 em, Blogger Batbut said...

Själv sitter jag ute i skogen och ser kvällsolen gå ned. Har t o m knallat omkring i bikini idag! Och det är nära Stockholm, norrut. Inte dumt här i trollskogen inte

 
At 7:06 em, Blogger Batbut said...

Glömde ju säga; Snygg header! Ser ut som Du jobbat lite.

 
At 9:18 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Jättesnyggt! Vill också snajsa till min... men vet inte hur man gör.

 
At 10:27 em, Anonymous Anonym said...

Näe det är jag,dvs kattkärringen som har 10 missar, inte gammlemamman. :-)

 
At 4:00 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Rita, Grodan, Mamma Mu, Mams och Sandra: Alldeles underbart var det.

Batbut: Bikini? Minns inte när jag gick i bikini senast den här sommaren...

Batbut och Mamse: Tack för berömmet för min "header". Tänk att jag lyckades få till det tillslut..

Anonyma kattkärring: Tack som f'n för igår. Som sagt, alldeles underbart mysigt var det. Och vi kom hem ordentligt, även om vi fick vänta bra länge på bussen, som aaaaldrig kom...

 

Skicka en kommentar

<< Home