söndag, augusti 14, 2005

Sovstund i hemmet

Det sovs nu, här i huset. Dottern sover med båda katterna kring sig som ett värmande pälstäcke och sambon halvslumrar i soffan, framför "Flying Daggers". Själv har jag tagit mig en ordentlig blogg-tur. Nu kan jag snart inte bookmarka fler bloggar, för då kommer jag aldrig att ha tid att göra något annat.

Snart är det dags för skrik och spänning. Höjdhoppet lär ju bli en riktig rysare.

Tänk om man skulle slå till på lite kräftor också? På vårt Ica kan man köpa småförpackningar, med 5-6 stycken svenska, färska i varje. Åh, nu blev jag sååå sugen! Frågar jag sambon om han vill ha, citerar han bara ur Hellacopters rider (uttalas 'raijder', den där listan som artisterna skriver över vad de vill ha i sin loge): "Ingenting från havets äckelheter!".

13 Comments:

At 3:49 em, Blogger Bloggblad said...

Hos oss sov alla frukost hela förmiddagen, utom fru Bloggblad som jobbade vid datorn. Alltså inte bloggade... utan jobbade "på rikt" medan det var tyst.
Och nu har alla ungdomar åkt och vi gamlingar njuter av friden.

 
At 3:51 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Tänk, du kan jobba också. Inte bara blogga. Hoppas det gick bra! Du får ta igen frukostvilan med tidig sänggång till kvällen!

 
At 5:20 em, Anonymous Anonym said...

Jag stämmer upp i kör med din sambo..hua så otäckt,,*fnissar*

 
At 5:40 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Det blev inga kräftor! *gråter stora krokodiltårar* Dom hade inga lösviktare kvar... Så nu är säkert Rita, Hellacopters och min sambo nöjda... Det får bli tacos istället.

 
At 6:07 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

havets äckelheter!!! det var det värsta... hummer, räkor, kräftor (som ju lever i sötvatten här i alla fall), lax, torsk... listan kan ju bli hur god som helst..
nä.. han har helt enkelt fel...

 
At 6:37 em, Blogger Theron o familj said...

Jag håller nog med din sambo!

 
At 6:55 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Jag är inte heller någon älskare av dessa stora skalbaggar (läst nånstans) som kallas kräftor.

 
At 10:33 em, Blogger Bloggblad said...

Tvyärr tycker jag om det mesta som går att äta - och dricka... bara jag slipper laga till det. Fast flädersaften har jag gjort själv och är stolt.

Jodå, jag kan mycket, har många blad i min bok.... *fniss fniss*

 
At 10:58 em, Blogger Batbut said...

Biggis, lova bara att inte rensa bort mig från favvolistan! Då förvandlas denna fladdermus till en stor elak kräfta, nyper katterna Dina i svansen! Men jag har gärna kräftskiva, i Trollskogen så kan vi skråla fritt. De som inte äter kräftor får ingen snapps *s*

 
At 8:07 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Grodan: Jag äter det mesta av dom där äckelheterna, utom musslor och ostron. Njae, förresten; t o m musslor kan jag äta om det kniper. Men absolut inte ostron!

Mamma Mu: Jaja, gadda ihop er bara! :-)

Mamselams: "Stora skalbaggar" - usch, det lät inte gott *slår den äckliga tanken ur huvudet*

Bloggblad: Japp, jag är som du. Det mesta går ner, och tillagas/serveras med fördel av någon annan...

Batbut: Haha! Lugn, bara lugn. Du är på min favvolista - hela tiden. Åh, kräftskiva? När? :-)

 
At 2:25 em, Blogger maruschka said...

JAg är tillbaka!....vill inte heller försvinna från favvolistan...*ler*
Fattar bara inte hur jag ska hinna läsa ifatt?
Du, har du en aning om hur jag ska fixa till min blogg, all info om mig och alla länkar har hamnat jättelångt ner?...*suck*

 
At 3:45 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Åh, Maruschka! Äntligen. Vi har saknat dig!
Jag kollar in på din blogg ikväll, och kollar om jag ev kan se vad som är galet.

 
At 4:22 em, Blogger maruschka said...

Hej hopp, det har löst sig, räckte att skrämma bloggen lite...*s*

 

Skicka en kommentar

<< Home