tisdag, augusti 16, 2005

Presley vs Steele

Tänk vad mycket man lär sig under fikarasterna:

Rock'n'roll-kriget mellan Elvis och Tommy stod i full blom. För att visa omvärlden vem av de två kombattanterna man föredrog, skulle man tydligen vika ner, alternativt inte vika ner, kanten på sina gummistövlar. Vek man ner stövlarna långt ner mot foten, då gillade man Elvis. Om man inte vek ner dem, eller möjligen bara vek ner dem lite grann, då fördrog man Tommy Steele.

Nu går jag snart hem och viker ner kanten ordentligt på mina gummistövlar!
Och du som läser; skulle du vika eller inte vika?

7 Comments:

At 11:26 fm, Anonymous Anonym said...

Vem fan e/va Tommy Steele??

 
At 11:28 fm, Blogger Theron o familj said...

Jag viker ner! (vet vem Steele var men kommer inte ihåg hur han lät så då får det bli Presley, hade det nog blivit hur som..)

 
At 11:58 fm, Blogger Gagga said...

Nej här viks ingenting! Där/ nästan här/ som jag bodde då, var stövelskaftvikningen ett tecken på att man var k.t!
Annars minns jag att jag broderade Tommy Steele på ena fickan av mina vita jeans 1957. På den andra stod det Lasse Lönndahl!!!

 
At 4:03 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Jag viker i så fall ner helt. Fast jag föredrar bottiner.

 
At 4:24 em, Blogger maruschka said...

Herregud, hade raggsockar och träskor när jag var ung, inget minne av vikta gummistövlar???

 
At 7:37 em, Blogger Batbut said...

fasiken biggis, är du så gammal? *s*

 
At 10:07 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Sandra: Voila! Här hittar du Tommy! http://www.45-rpm.org.uk/dirt/tommys.htm

Mamma Mu: Jag kan inte heller påminna mig att jag hört Tommy Steele, men för Elvis skulle jag nästan kunna vika ner vad som helst... :-)

Gagga: *skrattar hysteriskt* Tänk att saker kan ha så olika betydelse beroende på var i världen man befinner sig... Steele vs Lasse Lönndahl? Alla gånger jag väljer Lasse!

Mamselams: Vad tusan är bottiner?

Maruschka: Haha! Jag hade platåträskor. Dom gick inte att vika ner.

Sara B: Titta noga på Elvis i "Blue Hawaii": visst har han gummistövlar på sig i en scen där? Not.

Batbut: Hrfphmphhh! :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home