tisdag, juli 05, 2005

Kort, snopen lunch

Skulle ha ätit lunch med en fd arbetskollega idag. Jag var tidigt ute och väl framme vid slutdestinationen, ringde jag henne för att höra om hon kunde komma iväg lite tidigare. Hon hade glömt vår lunch! Dessa kvinnor i karriären! Så mycket att tänka på, så lite tid för sina vänner! Så jag fick sitta där själv, i TV 4's gigantiska, men svala, lunchrestaurant och inta min tonfisksallad med ruccola och ägghalva. Någon ny lunch med denna stressade, dubbelbokade kvinna blir det inte förrän i augusti. Kan dock konstatera att restauranten i fråga har bra luftkonditionering, bra sopåtervinning, gamla tidningar och en mycket vänlig receptionist, med utomordentligt närminne. Och salladen var god, om än lite snopen.

6 Comments:

At 2:54 em, Anonymous Anonym said...

Hejsan!
Tack för ditt feedback. Intressant att ta del av varför folk bloggar.
Visst är det som du säger att man gör det för sin egen skull först och främst. Så tänkte jag med när jag startade upp min blog igårkväll. Att det blir som en ventil. Tror att med tiden lär man känna fler likasinnade och kanske att det blir intressanta diskussioner om gemensamma intressen mm. Få se vad tiden utvisar.
Hur kommer det sig att du börjat skriva lite annorlunda nu när du har dina trogna besökare? Är det det att du ställer höga krav på dig själv att alltid få ut vetitga saker... eller är det nåt annat?
Kan tänka mig att det kan bli en sån press men jag tänkte försöka undvika det och bara köra mitt rejs när jag vill helt kravlöst. men kanske att det blir som för dig.
Läste att du satt själv på lunchen idag för att din vän missat er lunchdate. Känns inte det surt på nåt sätt? Hade det hänt mig hade jag nog känt lite så. fast det är klart.. händer det sällan så är det ingen fara som så. :-)
Jaja, har bookmarkat dig nu för att komma hit fler gånger. Ha det så bäst. / Miss Polyester

 
At 3:01 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Miss Polyester: Annorlunda skrivet blir det nog för att jag tänker lite mer på vad jag skriver, hur jag skriver, om vem jag skriver osv. Öppen och ärlig kommer jag (tyvärr, ibland) alltid att vara i mitt skrivande.
Min misslyckade lunchdate: ja, vad ska jag säga? Visst känns det lite surt, njae, mera snopet men jag känner henne, och vet hur hon är. Dessutom gjorde jag själv samma misstag för inte så länge sedan... :-) Dock drabbade det inte samma tjej...
Vi ses igen!

 
At 8:32 fm, Blogger maruschka said...

Åh, då kunde ju du och jag ätit lunch, jag jobbar på fjärde våningen mitt emot TV4-huset...*ler*

 
At 8:38 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Ähmen, Maruschka. Att jag inte tänkte på det... :-)

 
At 8:39 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Maruschka: Så vi sitter ganska nära varandra på dagarna, alltså... Det är nästan så att jag kan vinka till dig härifrån... :-)

 
At 10:40 fm, Blogger maruschka said...

Jag promenerade nyss bort till Tegeluddsvägen 31, vid Friskis och Svettis och DÅ vinkade jag till dig...åt något håll...rätt håll hoppas jag...*fniss*

 

Skicka en kommentar

<< Home