fredag, juli 01, 2005

Tillfälligt avbrott

Konstig dag idag. När jag kom till jobbet, något lätt försenad pga sen dagislämning, var det strömavbrott. Det är tredje gången, eller kanske t o m fjärde, sedan jag började i februari som det händer. Man blir helt totalställd och låst i sitt arbete. Har man dessutom riktig otur sitter man mitt uppe i något (t ex en lång bloggtext, *herregud vad GÖR jag egentligen på mitt jobb? *). Detta lilla strömavbrott höll sedan i sig i nästan två timmar. Så skit-typiskt, när jag måste lägsna av mig härifrån om bara 20 minuter! Nu har jag inte hunnit med ett dugg. Svarat på ett par jobbmail, tittat på blogg-kommentarer (som f ö var otroligt uppmuntrande - tack alla söta människor som tar sig tid att kommentera, det är alltid så kul att läsa och få respons!) men någon större rundtur bland bloggarna har jag inte hunnit med. Nu kommer jag att ha svår abstinens, eftersom jag troligen inte hinner internetta något mer idag. Tack för det, Fortum!

5 Comments:

At 12:16 em, Blogger maruschka said...

Äsch, då har du bara desto mer att läsa nästa gång du "internetar", eller hur?
Ibland blir man lite rädd, undrar hur mycket man egentligen uträttar, eller rättare sagt, SKULLE uträtta om man inte bloggade eller läste bloggar på arbetstid...*rys*
Jaja, det gör säkert nytta i slutändan också på något underfundigt sätt?
Ha en underbar helg, "syns" nästa vecka?
Kram!

 
At 12:29 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Jag skulle nog inte blogga så mycket om jag hade ett roligare jobb. Just nu känns det bara som om jag sitter av tid här. Och då blir det mycket bloggande... Från den 1 augusti kommer det bli mindre av den varan. Ha en urskön helg och en myyyyysig kväll ikväll, med den där du ska fira med... :-) Kram

 
At 2:36 em, Anonymous Anonym said...

Om du skulle få någon minut över, och om strömmen fortfarande fungerar så har jag nu publicerat den beställda limmericken :-)

 
At 5:02 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Blogga gör man när man har tid (även på arbetstid) Som Ni ser bloggar jag jämt! =)

 
At 5:08 em, Blogger Bloggblad said...

Arbetstid... För mig som frilansare är ALL tid arbetstid. Tyvärr. För jag har svårt att känna mig ledig. Och sen datorn kom in i mitt liv får jag inte mycket annat ur händerna än en massa mail...
Så för min husmoderliga, styvmoderligt behandlade sida, skulle ett strömavbrott sitta fint.

 

Skicka en kommentar

<< Home