torsdag, juni 30, 2005

Ett solskens-mail

Jag fick ett mail från en dam på ett företag i England. Hon bad om hjälp med ett par adresser och telefonnummer, och jag försökte så gott jag kunde. Fick ett mail tillbaka med ett "tack från ett soligt London, hör av dig till mig om jag kan hjälpa dig med något, någongång". Tittade ut på den grå himlen utanför, mailade och bad henne försöka göra något åt vårt miserabla väder, och fick följande i retur:

Hello Birgitta,
As the song goes, even Roman Emperors couldn't control the weather, but I 'll see what I can do. We have been spoilt over the last couple of weeks, one of the sunniest June's on record, but there is a severe water shortage in the UK.
Have a great weekend & thanks again
Christine

Så, blir det sol så vet ni vem ni ska tacka!

2 Comments:

At 2:48 em, Blogger maruschka said...

Jag tackar i morgon om hon lyckas fixa det till morgondagen, vår femårs-dag...*s*

 
At 4:45 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Vi har redan fått sol!!! Vad snabbt det gick.

 

Skicka en kommentar

<< Home