tisdag, juli 05, 2005

Äckelheter

Anders och Måns Har åkt (lånad) bil till jobbet de senaste dagarna. Så fort jag startar bilen drar P3 igång (om vi inte glömt att trycka ut Pippi-CD'n) och Morronpasset med Patrik, Anders och Måns. Jag är en sucker för knastertorr humor och garvar ofta rumpan ur led men imorse var det andra gången på raken som dom nästan lyckades få mig att kasta upp min skrala frukost. Har nämligen lyckats pricka in programpunkten "Djur i kroppen", och den är inget för kräsmagade.
Igår morse talade man varmt om spolmasken, ett litet mysigt djur som kan vandra genom din kropp, ditt hjärta, dina lungor, inte bara en utan flera gånger. Ligger det sedan decimeterlånga, vita maskar och vinkar mot dig när du gör nummer två, ja, då kan du vara säker på att du har fått påhälsning av spolmasken.
Imorse var det dags för en presentation av lilla söta hakmasken. Den lilla söta hakmasken trivs med fördel i hundens avföring. Råkar man då, t ex på badstranden, lägga sig där någons hund har lättat sig, eller trampar med sin bara fot i hundkack, kan lilla söta hakmasken krypa under skinnet på dig och börja yngla av sig. Dessutom brukar det lilla vidriga krypet orsaka en klåda som klår det mesta.

Ber om ursäkt om jag fick någon att må lite illa.
Själv spolar jag härmed spolmasken, och någon hakmask får f*n inte haka på mig när jag går barfota på sommarängarna!

3 Comments:

At 9:59 fm, Blogger anna said...

äckligt...jag hör det med, men det har jag som tur är missat!

men jag brukar inte trampa i hundskit, varken barfota eller med skor på, så jag klarar mig nog ;)

 
At 12:48 em, Blogger maruschka said...

Yak! Ännu en ursäkt för att skippa badstranden denna (feta) sommar...*s*

 
At 1:30 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Det kanske är tur att vi inte har några husdjur längre. Stränder...nä vi föredrar pool och där får väl inga hundar vara...hoppas jag. Så hos oss är det förhoppningsvis maskfritt. *tittar mig runt omkring*

 

Skicka en kommentar

<< Home