tisdag, juli 05, 2005

Bloggpundare

Hittade en ny blogg. Författaren kallar sig numera, bara efter ett par dagars varande i denna sfär, för bloggpundare. Jag måste tyvärr sälla mig till denna missbruksskara.
Hej, jag heter Biggis. Jag är en bloggpundare. Jag kan inte jobba, jag kan inte tänka, jag vill bara ha mer, mer, mer av detta gruvliga gift. Jag vill gräva i andra människors liv, tjuvläsa folks tankar och funderingar. Jag vill förfasas, förvånas och förundras över andra människors upplevelser och göromål, som de så ohämmat delar med sig av. Jag skrattar, jag gråter, jag myser och ibland gäspar jag. Det här är värre än när jag genomgick min korta men intensiva chat-period i början av 90-talet...

8 Comments:

At 1:04 em, Blogger maruschka said...

Tycker bloggandet är f-n så mycket roligare än chattandet på 90-talet, eller hur?
Nr jag har gått igenom min radda med utvalda bloggar så känns det helt tomt innan man hittar en ny, eller hittar energin att kommentera lite till någonstans...*s*

 
At 1:53 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Maruschka: Det är inte roligt, det är en mild form av besatthet. Jag håller på bli galen, tror jag... :-)

 
At 3:07 em, Anonymous Anonym said...

Du, välkommen till klubben. jag är också bloggberoende. Listan på bloggar jag bara måste kolla utökas hela tiden. jag kommer aldrig få tid att plugga, jobba och sånt. Nej du, vi kanske borde starta en klubb? :)

 
At 3:15 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Dilona: Jag var inne hos dig och tjuvläste alldeles nyss. Fick en tår i ögat när jag läste brevet till din syster.
Vänta några månader; det kommer att bildas nätverk för folk som behöver hjälp för sitt bloggberoende. Kom ihåg var du läste det först... :-)

 
At 12:03 fm, Blogger anna said...

jag och mamselamsen är redan med i anonyma bloggoholicer, vill ni med vara med?

 
At 8:01 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Anna: Jatack, var kan man registrera sig som medlem? :-)

 
At 8:30 fm, Blogger maruschka said...

Hmmm, jag väntar lite, känner att jag ändå har en hel del som håller mig borta tidvis...och jag bloggar ju inte alls på helgerna, betyder inte det något?...*gulp*

 
At 8:38 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Maruschka: Eeeeh, jag skulle nog vilja klassa dig som klar missbrukare *ler*. Du har ingen missbruksinsikt, bara. Det är väl det som klassar en missbrukare?
:-)
Jag bloggar inte heller på helgerna. Än. Förutom dom gånger jag är gräsänka.

 

Skicka en kommentar

<< Home