måndag, juli 18, 2005

Känslomässig berg-och-dalbana

Fredag. Jättefantastiskt urkul att få bli så där spontan och knäpp som man var för 10-15 år sedan. En sen, blöt kväll på stan med sambo och, som extrabonus, sedan länge alltför sällan sedd kvinnlig vän. Vi hade urkul - blev 30 år igen och härjade runt som tokiga tanter på ett rockställe som frekventeras av 23+-åringar. Samma ställe som vi hängde på för 10-12 år sedan. Snacka om flashbacks! Jag är såå glad att jag befinner mig där jag gör idag. Det hade kunnat gå så annorlunda...

Ja. Jag var vansinnigt hung-over precis hela lördagen. Just så där baksmällig som man bara önskar att man inte ska bli. Det blev jag.

Lördagen var vikt för sambons släktträff, som också var trevlig, fast på ett helt annat sätt. Inte en hårdrockare så långt ögat nådde. Ja, förutom sambon då...
Lördagen slutade dock med ett gräl som jag inte ens önskar gå in närmare på. Situationen krävde helt enkelt tre snabba cigaretter - annars hade ni kunnat läsa om mig i söndagens tidning: "Medelålders kvinna ströp sambo". Jag var så arg så att jag skakade...

Ovädret har bedarrat och vi har pratat igenom saken (jag har pratat, han har lyssnat och sagt "ja och amen") och jag har inte rökt sedan i lördags.

Så det kan gå.

8 Comments:

At 10:51 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Baksmälla! "Efter synden kommer straffet, som ett wienerbröd till kaffet". *skrattar riktigt rått*

 
At 11:32 fm, Blogger Ilva said...

men usch vad du har blivit grym, du ar bara avis for att hon hade kul!! Jojo det forstar man ju direkt!!

 
At 2:03 em, Anonymous Anonym said...

Kellys? Anchor? *nyfiken*

 
At 9:38 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mamselams: Japp, straffat blev jag - å det grövsta... :-)

Ilva: Mams har troligen ätit en hel del wienerbröd till kaffet idag... Eller? :-)

Ellinor: ingetdera, även om jag har hängt alldeles för mycket på Kellys i mina da'r. Nej, vi pratar Star Bar... Men kul var det i alla fall...

 
At 9:56 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Lite avis é jag allt! *rodnar*

 
At 10:55 fm, Blogger maruschka said...

Star Bar?...måste varit hundra år sedan jag var ute (inne?), vet inte ens vad det är?

Typiskt att man ska gräla när allt var så bra dagen innan, men jag känner igen mig, då kommer all skit ut i stället, märkligt...

 
At 6:13 em, Anonymous Anonym said...

Kände inte jag heller till, det som ligger vid Mariatorget? Också hängt alldeles för mycket på Kellys.. och jag är ändå bara 25! Men billigt är det (som det brukar på rockställen), kan ha något med det höga antalet besök att göra.. :) Plus den trevliga atmosfären såklart!

 
At 8:37 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Maruschka: Star Bar ligger, så som Ellinor så rätt påpekar, vid Mariatorget. Inget direkt "inne"-ställe, skulle jag vilja säga... :-)

Ellinor: Rockare är hemskt trevliga. Jag är ihop med en... ;-)

 

Skicka en kommentar

<< Home