fredag, juli 15, 2005

Ärligt och uppriktigt

Sitter här och väntar på svärföräldrarna. Dom har för vår räkning inhandlat ytterligare en skinnfåtölj från Asko, och snart är den här. Troligen deras bidrag till Dilonas Dominoduell. Själv har jag bara varit halvsnäll idag.

Nu skriver jag det. Att få det ur mig och på "pränt" känns stort och läskigt. En riktig utmaning, men faktiskt något av det snällaste jag kommer att göra på mycket, mycket länge. Både mot mig själv och min omgivning.

Imorgon kommer jag att göra ett ärligt och uppriktigt försök att sluta röka. Igen. Vet inte riktigt vilken gång i ordningen det är. Det har slutats, och börjats, och slutats igen, så många gånger att jag har tappat räkningen. Nu börjar jag tappa tålamodet med mig själv. Inte nog med att jag smygröker för sambon, som en riktig förlorare. Det kostar mig bara en massa pengar. Och dessutom fick jag konstaterat nyligen att jag har dragit på mig förkylningsastma, som definitivt är rök-relaterat. Så, nu - när sambon är semesterledig med mig i två veckor, kommer jag att passa på att försöka ytterligare en gång.
Jag lovar härmed att vara ärlig, uppriktig och göra mitt allra, allra bästa för att låta bli. Faller jag dit igen, kommer jag att berätta det här. Men att ha bloggat om det, gör det lite lättare, ytterligare en liten sporre. Så, imorgon lördag - då jäklar, smäller det!

5 Comments:

At 9:49 em, Anonymous Anonym said...

Önskar dig lycka till, man kan om man bara ge sig fan på att det ska gå :))

Jag är bloggberoende men det vill jag inte bli av med :)

 
At 8:08 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Fy f...n vad jag håller på dig!!! *hostar och harklar mig*

 
At 9:13 fm, Blogger maruschka said...

Håller också på dig!
Har varit rökfri i tre år i oktober och njuter varje dag av att slippa...sen finns det små korta ögonblick när jag tillfälligt kan känna suget, men då är det situationen (kaffet efter maten, med kompisen på balkongen, i väntan på bussen) och inte själva cigaretten jag saknar, så KÖR PÅ!!!
Jag rökte nästan två paket om dagen i närmare tjugofem år, så kan jag så kan du!!!!!
Medkännande kram från en som gärna stödjer om det behövs!

 
At 4:59 em, Anonymous Anonym said...

Hellojsan!
Har inte varit vid datorn nu på några dagar.Tack för dina mess.
Giftalger lät inte kul inte men verkade mest beröra Gotland och det var där mina kidsar tillbringat de sista veckorna. Men här finns det inget sånt som tur är. Pool låter ju hur skönt som helst.
Det här med tidningar. Det är samma här. Det ringde en telefonförsäljare från Svenska dagbladet och impulsiv som jag var så tackade jag ja. Läser den kanske var tredje dag. Onödig kostnad så nu ska jag säga upp den. Så kan det gå. :-)
Nu ska jag uppa mig här hos dig.

 
At 11:29 fm, Blogger Gagga said...

Lycka till! Slutade senaste gången för 17 år sen o tyvärr 16 kg sen. Så kan det gå! Jag skrev senaste för än i dag kan jag bli såååå röksugen. Vågar inte pröva....än..

 

Skicka en kommentar

<< Home