torsdag, juli 14, 2005

Blogg-bekymmer

Det börjar nästan, men jag säger nästan, bli jobbigt att blogga nu. Har nog inga problem att hitta något att skriva om; det är bara en fråga om hur privat jag vill bli. Jag funderar på att skriva något om Historien om min far. Alltså min riktige far. Han som jag aldrig träffat. Nåväl, en dag när jag har mer tid...

Tid, ja. Det är just det som det handlar om. Nuförtiden, när jag sätter mig framför datorn och ska surfa, hamnar jag på den ena bloggen efter den andra. Läser, fnissar, kommenterar här, läser men låter bli att kommentera där. Fler och fler roliga bloggar upptäcker jag, och mindre och mindre tid får jag över till att blogga själv. Minst två nya om dagen hittar jag.

Nu hinner jag absolut inte mer, för nu hör jag dottern vakna till.

Såg förresten The Aviator igår. Den där Howard Hughes - begåvad, besynnerlig man...

5 Comments:

At 4:41 em, Blogger Lilith said...

Haha jag vet precis hur det är. Man hittar så många nya bra bloggar att läsa, så helt plötsligt har man inte tid till att skriva sin egen. Jag är likadan.

 
At 9:56 em, Anonymous Anonym said...

Ulla Skoog har sagt en bra sak om hur man lyckas bli en bra standuppare: "Det gäller att vara personlig men inte privat", det försöker jag följa något sånär...å andra sidan finns det bloggar som är väldigt personliga och som är omtyckta också...det är nog en balansgång som man får känna sig för försiktigt när man bloggar...

 
At 4:00 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Lilith: Hoppas du hittar några nya skojiga idag. Och hinner skriva lite själv, också... :-)

Günther: Ja, tror nog att man ska vara lite försiktig med vad man lämnar ut och inte, både i bloggandet och i "riktiga livet". Själv är jag en sån där öppenhjärtig människa, som gärna berättar om både ditt och datt. Någon gång emellanåt har jag önskat att jag hellre hållit truten...

 
At 4:02 em, Blogger Olle said...

Du som gillar att fnissa:
www.lotten.se

 
At 8:55 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Gud nåde dig, om du går förbi min utan att lämna ett litet avtryck. *ler*

 

Skicka en kommentar

<< Home