måndag, juli 11, 2005

Semester

Smaka på ordet, s e m e s t e r.
Just nu smakar det ordet som en finmiddag på Fredsgatan 12 - det doftar klor, hallon och vaniljglass. Smakar solvarm hud och rödbrända axlar. Det ger mig ett stort, brett leende och ett "titta va' jag e´ dukti´" när vi försöker simma i den stora poolen. Det bjuder "mamma, jag vill ha en glass till", efter att ha satt i sig en GB Sandwich på rekordtid. Det ger mig en öm, lång kram och ett snurrande, varmt litet finger i mitt (stackars) hår, när tröttheten börjar ta överhanden. Det ger mig frid i sinnet och en känsla av att det kan få hålla på länge, länge till...

6 Comments:

At 2:53 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Ohhh, så underbart beskrivet!

 
At 6:50 em, Blogger Bloggblad said...

Verkligen sköna semesterassociationer - för mig och mina grannar finns det fler. Inte så sköna, kanske....:)

 
At 10:03 em, Anonymous Anonym said...

underbart beskrivet Biggis.

 
At 11:59 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Tack till er tre!

 
At 9:12 fm, Blogger maruschka said...

Jag säger bara: "inte hittat något att blogga om"?????
Biggis, du skriver som en gudinna oavsett ämne!

 
At 10:26 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Maruschka: Niger och tackar. Fast mest blir det blaj.

 

Skicka en kommentar

<< Home