onsdag, juli 06, 2005

Bra musik - inte riktigt hela listan

På allmän begäran (läs Maruschkas) och för att jag inte har något bättre för mig, kommer här en kort men intensiv lista på vad jag tycker är bra just nu:

Gary Jules feat. Michael Andrews: Mad World
Rob Thomas: Lonely No More
Audiobullys: I Shot You Down (Bang Bang) - stökversionen...
Keane: Smakprov från hela plattan (klicka på Audio). Såå underbart bra!
Daniel Powter: Bad Day
Turin Brakes: Smakprov från nya plattan Jackinabox
Elbow: Not A Job
Tom McRae: Smakprov från albumet

4 Comments:

At 4:51 em, Blogger anna said...

Mad world är underbar, jag håller med....men rob thomas utan matchbox 20 ger jag inte mycket förfaktiskt, inte roligt alls. Nancy sinatras version (originalet då va?) av my baby shot me är stencool, Keane är soft, precis som daniel powter, men sen har jag inte hört resten....får spana in Turin Brakes somjag hört om men inte av, och borde jag inte veta vem Tom McRae är??

hmmm...på brandstationen lyssnar vi inte på musik, skittråkigt ibland....

 
At 7:09 em, Blogger Batbut said...

Så glad jag blir att Du inte hade Christer Sjögren med för då hade jag varit tvungen att ta bort Dig från favoriter...'*s*

 
At 9:03 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Anna: Kul att vi verkar ha någorlunda likartad musiksmak. Lyssna på mer musik på brandstationen!
Tom McRae visste jag inte vem det var tills för några veckor sedan, då jag fick ett mail från ROTD (Record Of The Day). Föll för hans "The Girl Who Falls Downstairs". Fin.

Batbut: Christer Sjögren kommer du aldrig, aldrig att hitta på någon bästjustnu-lista nära mig. :-)

 
At 10:02 fm, Blogger maruschka said...

Mmmmmmmm....njuuuuuuuter....vill inte alls sitta här på jobbet men får väl vara glad att jag har AC...*:o)

 

Skicka en kommentar

<< Home