måndag, juni 27, 2005

Frågor kräva svar...

...och här kommer mina... För den som orkar...

1. Berätta om ögonblicket när du kom underfund med att du skulle skriva? Tror det var i 7:an, även om jag skrivit väldigt mycket ända sedan jag lärde mig hur man gör. Fick bra betyg på ett par uppsatsskrivningar, och det sporrade mig att skriva vidare.
2. Berätta om det ögonblick, när du insåg att du inte var världens centrum. Förstår inte frågan... :-)
3. Vad hade du för åsikt om bloggar, exakt en månad innan du själv började blogga? Visste inte speciellt mycket, och hade varken tid eller lust att ta reda på mer. Nu har jag, konstigt nog, hur mycket tid som helst.
4. Hur känner du idag när du läser ditt första blogginlägg? Mitt första blogginlägg finns inte kvar. Jag raderade en hel blogg (eller var det två?) innan jag började om på nytt.
5. Känner du att du hittade en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg? Eller tänjs den gränsen hela tiden? Ja, jag hittade nog en gräns ganska fort. Fast jag är och tassar på den gränsen lite grann hela tiden.
6. Skulle du kunna tänka dig att överge allt annat skrivande och bara skriva blogg, om din blogg rent teoretiskt blev lika läst? Lika läst som vilket annat skrivande?
7. Om din blogg bara skulle läsas av fem personer i världen, vilka skulle det vara? Min pappa, som jag aldrig träffat. Min dotter. Min mormor. Min morfar. Sen tog det stopp, jag kan inte komma på någon mer.
8. Händer det att du står inför frågan: Ska jag skriva om dett i bloggen eller i en artikel eller roman? Eftersom bloggen är mitt enda uttrycksmedel, så är svaret ganska enkelt.
9. I vilken utsträckning tänker du på vad du skrivit i din blogg och på vad du ska skriva härnäst? Jag har så mycket som jag vill ha ur mig, så jag tänker en hel del på vad jag ska skriva. Dock funderar jag inte speciellt mycket över det jag skrivit.
10. Vad tycker din närstående om att du har börjat blogga? Inte så många vet; knappt ens sambon. Och han bryr sig inte speciellt. Förutom när jag sitter för länge framför datorn...
11. Tror du att du fortfarande skriver blogg om 2 år? Den som lever får se...
12. Hur tror du att din blogg har förändrats om två år? Den har fått fler inlägg...?
13. Hur många bloggar besöker du kontinuerligt? Nämn fem och förklara varför. Samtliga i min lista besöker jag dagligen. De var de första jag "föll" för; de fascinerar, roar, berör och det känns som om jag fått nya vänner, nästan.
14. Skulle det vara svårt att sluta blogga nu? Alldeles fasligt svårt. Jag har ju precis börjat...

4 Comments:

At 10:33 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Alla som svarat på frågan om man är eller inte är världens medelpunkt, anser att dom/vi är det. Kan du tänka dig vilket kaos det skulle bli om vi alla träffades. *ler*

 
At 12:29 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mamsen: Kaos? Nej, det skulle vara utrevligt!!

 
At 3:04 em, Blogger Jenny said...

Tycker jag med. Vad gör ni i sommar!!!
Skall vi ha ett blogg party!

 
At 7:11 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Jaaa, jag vill ha ett bloggparty! Jag vill, jag vill, jag vill!

 

Skicka en kommentar

<< Home