måndag, juni 27, 2005

Vad är oddsen?

Ibland händer det konstiga saker...
Stod just och tog en paus från arbetet ute i rökrutan. Där ute stod en man som jag bara flyktigt sett i huset. Vi började småprata lite, sådär som man gör ibland. Om vädret, midsommar och jag frågade honom i förbifarten var han firat midsommar. "Strax utanför Katrineholm, Flen..." svarade han. "Jaha, i mina gamla hemtrakter", svarade jag glatt. Jag har bott i en liten håla utanför Katrineholm, som ingen känner till. Fjellskäfte, heter det". Han började fnissa. "Tänk att det faktiskt var där vi var", sa han.
Vad är oddsen för att något sånt ska hända?
Ibland händer det konstiga saker...

1 Comments:

At 10:46 em, Anonymous Anonym said...

*Ler*..

sånt där är häftigt.. en gång så klev jag av bussen i paris för att gå till jobbet.. och rakt över gatan satt min gymnasielärare (från sverige) och åt lunch på en restaurang ! det tyckte jag var lite i häftigaste laget, det också....

kramar !
/ micha

 

Skicka en kommentar

<< Home