onsdag, juni 22, 2005

Memorable moments 1.1

Året är 1992. Det är varmt, mitt i sommaren. Fullt med folk överallt. Utsålt. När det är dags, delas vi in i grupper om fem personer i varje grupp, totalt 5-6 grupper. Vår grupp eskorteras av säkerhetsvakter, och vi är belamrade med olika pass som hela tiden kollas, när vi möter andra vakter. Det råder febril aktivitet runt omkring oss. Det ska ju snart börja. Ju närmare Det Allra Heligaste vi kommer, desto biffigare blir säkerhetsvakterna. Och fler. Till slut, efter en lång vandring i kulvertar och gångar, är vi framme. Vi får nervöst stå och trampa en stund utanför, innan någon därinne öppnar åt oss.
Och där är han. Jag tycker det är så pinsamt, en så totalt absurd situation, så jag törs knappast titta på honom. Det känns som att bli förevisad ett konstigt djur, eller nåt. Han har en uniformsliknande kreation i guld på sig (Mamselamsen, du skulle stortrivts!) och vi radar upp oss, för att, enligt kösystem, ta honom i hand och säga 'hello, sooo nice to meet you'. Tittar blygt upp på denne långe man och fattar den torra handen, som pryds av vita plåster på varje finger. Han ler blygt tillbaka och säger med ljus röst 'Hi!'. Därefter ställer vi oss alla tillsammans för ett 'Kodak Moment' - klick! Och sedan slussas vi snabbt ut igen, tillbaka i dom kvalmiga gångarna bakom scenen. Vi tittar på varandra, vi skrattar lite nervöst, som för att säga "Vad var det egentligen som hände?".
Ja, så gick det till - mitt möte med Michael Jackson...

12 Comments:

At 2:42 em, Blogger Jenny said...

Mera mera mera!!!

Hur var han?
Vad sa du?
Är han ett freak?

 
At 3:11 em, Anonymous Anonym said...

Wow! Har du "tagit i" Michael Jackson!!!???

Intresant att höra att han är lång. Det har jag aldrig riktigt fattat.

/Gocka
(som är DJUPT besviken på dagens sommarpratare... Ska blogga om det senare om jag får tid)

 
At 5:56 em, Blogger anna said...

wicked....jag behöver inte säga mer, för det är så coolt!

 
At 9:02 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

"Aj löv Majkel Jäksson"

 
At 10:00 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Jenny: Alltså, det var precis så som jag skrev. Inget mer. Man hann inte få någon som helst uppfattning om dju... förlåt, människan. Det enda jag tänkte på, förutom hur pinsamt det var, var att han inte hade handsken på sig.
Cecilia: Jag letar, och jag letar efter det jä--la kortet. Tror att det, tyvärr, ligger i exet's förråd på vinden. Och vi är inte direkt kompisar, om man säger så... Men jag ska försöka jaga via de övriga som var med... Dom har säkert bättre reda på sina prylar...

 
At 10:02 em, Blogger The Female Dinousaur said...

...och alla ni andra... passa er om jag har blogg-torka någon dag. Det finns fler Memorable Moments från min tid på det stora skivbolaget... :-)

 
At 10:33 em, Blogger Batbut said...

*stum av häpnad*... Det är stort! Men kom inte och säg att Du träffat The Boss för då kryper jag in i skärmen... och kommer ut i Ditt tangentbord...*S*

 
At 10:39 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Hrm... skrapar med foten... Eh, jo, jag har det... Träffat Bossen alltså... Faktiskt i nästan samma loge bakom Stockholms Stadion... Men Jacko och Bossen låg ju faktiskt på samma skivbolag, d v s det skivbolag jag jobbade på, så...

 
At 10:53 em, Blogger Batbut said...

Biggis... ladda med ett glas rött... jag håller på att åla mig in i tangenbordet. För att inte fastna på tabben så smörjer jag in mig i olivolja. OK om jag kommer naturelle? Gäller att kunna slinka igenom

 
At 11:22 em, Blogger Ann Östman said...

Det är nstan så man börjat undra om han finns på riktigt...Tyckte han var otroligt häftig vid tiden för "Thriller".

___________________________

Fråga: Hur fixar du dina länkar i vänsterspalten?

 
At 9:19 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Hihi! Kommer du i olivolja så kommer du ju inte riktigt naturelle... :-)

Ann: Man får gå in och redigera i sin Template. Gå in under "Change settings" och klicka sedan in dig i Template. Scrolla ner till du hittar taggen 'Begin #sidebar'. Där kan du sedan börja titta efter text som du känner igen. Det är lite "pilligt", eftersom det är så lätt att ta bort eller lägga till förmycket, och då sabbar man hela sidan. Föreslår att du gör en kopia av hela innehållet i rutan, innan du börjar... Lycka till!

 
At 11:00 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Sandra: Jag hittar inte min bild, men jag ska försöka jaga rätt på en kopia. Lovar.

 

Skicka en kommentar

<< Home