måndag, juni 20, 2005

TV'n - onödig möbel

I den här lägenheten finns för tillfället inte mindre än tre TV-apparater. Två står i vardagsrummet, på en långsmal bänk, tätt intill varandra. Det är inte speciellt snyggt. Dom står inte så för att vi lider av något mystiskt dubbelseende här, utan för att den ena är på väg bort, till någon annan lägenhet, där den kommer att göra större nytta. Den bara väntar på att bli hämtad och bortforslad.
Den tredje står på undervåningen, i det som i folkmun, åtminstone min, kallas "allrummet". Det är ett stort åbäke, 42 tum tror jag, widescreen och hemmabiosystem och hela paketet.
Och dom här apparaterna står nu mest och samlar damm. Åtminstone när jag är hemma. Jag har nästan helt slutat titta på TV. Och det kommer från en som för några år sedan såg i princip all dynga som visades. Nu är det helt kört. Jag ville så gärna följa The 4400, Desperate Housewives och Lost t ex, men det gick inte. Jag klarar inte längre av att låta TV'n styra mitt liv. Och det känns skönt. När jag tittar nuförtiden blir det mest Bolibompa. SupersnällasilverSara och StålHenrik, det var åtminstone en serie jag följde!

7 Comments:

At 7:26 fm, Blogger Jenny said...

Menar du att du har två våningar i eran lägenhet!!!! *Avundsjukan lyser*

 
At 8:39 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Ja, hrm... Den blev lite stor, lägenheten vi köpte... :-)

 
At 12:26 em, Blogger maruschka said...

Vad är det för fel på Byggare Bob?...
Hade den signaturmelodin i huvudet i två månader hela dagarna...*suck*
Nu vill sonen bara titta på Monster Garage, lite tidigt för en två-åring tycker jag, men vadå, bättre än mycket annat?

 
At 1:21 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Cecilia: My words, exactly!

Maruschka: Byggare Bob är en favvo här också. Dottern var utklädd till Bob när dom hade maskerad på dagis sist... Komplett med gul hjälm och allt...

 
At 10:46 em, Blogger Batbut said...

De slipper iaf "Vilse i pannkakan", som skickade en hel 70 tals generation till terapeuten...*s*

 
At 1:14 fm, Blogger Jenny said...

Babut - Storpotäta ger mig fortfarande mardrömmar....

 
At 1:54 em, Blogger The Female Dinousaur said...

...och vem minns inte den legendariska julkalendern "Broster Broster"???

 

Skicka en kommentar

<< Home