torsdag, juni 23, 2005

Blogg-frågor från Mamselamsen

Nu fick jag något att bita i. Tack Mamselamsen!
Orkar någon läsa allt det här? :-)

Vad heter du?
Biggis.
Vad är det för för på byxorna du har på dig?
Byxor? Jag har kjol, och den är svart/vit-mönstrad á lá 70-tal.
Vad lyssnar du på just nu?
Vet inte vad låten heter, med gruppen heter Johnny Boy. Nytt, svenskt, bra.
Vad gjorde du igår kväll?
Hämtade svärmors bil som vi får låna till 9 juli.
Vad var det sista du åt?
Te och en mjuk macka till frukost.
Hur är vädret hos dig just nu?
Halvklart, på väg att bli helklart.
Vem var den senaste personen du pratade med i telefon?
En herre vid namn Kim, ett typiskt jobbrelaterat samtal.
Vad det första du lägger märke till hos det andra könet?
Ögon och mun, tänder. Om han har lätt för att skratta.
Hur mår du idag?
Bara bra, tack. Hur mår du själv?
Vilken är din favoritdryck?
Är nog lite tråkig, eftersom jag inte har någon... Fast det är gott med öl...
Favoritsport?
Ishockey, alla kategorier. Dock inte lika intresserad som jag en gång var, men ett VM eller OS missar jag inte!
Hårfärg?
Mörkbrunt. Färgat. Under fejket är jag nästan helt gråhårig... Blä! Började få mina första grå hårstrån redan vid 30. Mamma är totalgrå, så jag vet vad jag har att se fram emot.
Ögonfärg?
Isblå... :-)
Soluppgång eller solnedgång?
Förr om åren absolut solnedgång, numera soluppgång.
Syskon?
Japp, en 5 år yngre lillebror. Han bor numera i Smålands mörka skogar och vi ses och hörs inte alltför ofta.
Favoritmånad?
Hmm, svårt. Sommarmånaden, får jag säga...
Favoritmat?
Sushi. En god köttbit.
Senaste filmen du såg?
Tarzan, med dottern. Den och Alladin snurrar jämt i DVD'n. För min egen del tror jag det var Ladder 49, eller något annat dåligt, eftersom jag inte minns.
Favoritdag i veckan?
Fredag. Då äter vi ostbågar, myser och kramas lite extra.
Favorithobby?
Jag har ingen. Jag hinner inte. Och orkar inte. En gång försökte jag lära mig spela trummor, men slutade efter ett par lektioner eftersom jag inte kunde på en gång... Inget tålamod?
Är du för blyg för att bjuda ut någon?
Inte nu för tiden. Hade jag fått frågan för 10-15 år sedan, hade jag svimmat.
Favoritlåt?
Det finns sååå många. Travis "Sing" - min och Johans låt, Gary Jules "Mad World" och den här, en riktig (svensk) knottrare...
Sommar eller vinter?
Absolut sommar.
Kramar eller kyssar?
Kramar.
Förhållande eller "one-night-stand"?a
Förhållande. One-night-stand-biten har jag gjort, och man bara lurar sig själv.
Choklad- eller vaniljglass?
Choklad.
Hur bor du och med vem/vilka?
Med min söta prins (själv säger han "Kungen") Johan, och vår prinsessa, 2.5 år. I onödigt stor tvåplanslägenhet strax söder om Söder i Stockholm. Och snart får vi en liten kattunge.
Vad läser du för böcker just nu?
"Rockparty! En bok om Hultsfredsfestivalen" av Stefan Malmqvist.
Hur ser din musmatta ut?
På jobbet, mörkt himmelsblå. I hemmet grå. Trist, va!?
Favoritsällskapspel?
Yatzi.
Favorit data/tv-spel?
Näe, jag gillar inte data- eller TV-spel. Har försökt mig på CSI-spelet, men blir bara frustrerad.
Kan du nudda näsan med tungan?
Jag kan nudda Johans näsa med tungan...
Kan du korsa ett öga åt gången?
Tror det. Eller så kan jag bara med det ena...
Är du romantisk?
Mer förr. Nu är jag mera krass och cynisk. Och realistisk.
Skulle du själv säga att du är lycklig?
Absolut! Men ibland glömmer man bort det... Just nu blev jag påmind. Jag är en lycklig liten skit!

Jag skickar frågorna vidare till:
- Sara Berlekom
- Cecilia/Familjeliv
- aldstarvisast/Maruschka
- och den som vill, förståss!

2 Comments:

At 12:11 em, Blogger maruschka said...

Jag sätter igång nu, slänger in svaret på bloggen så fort jag hinner...*stressad helt plötsligt*

 
At 10:40 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Klart som ögat att jag orkar läsa. Skulle vi träffas nångång, vet vi ALLT om varandra. =)

 

Skicka en kommentar

<< Home