torsdag, augusti 21, 2008

Artistiskt frieri

Jag är glad över att få jobba med kreativa, skapande människor.
Det gör även mig till en kreativ, glad och skapande person.

En av mina musiker just nu, är en rackarns charmig typ som ger mig nya infallsvinklar och breddar mitt musikaliska perspektiv på många sätt. Det är en kille i min egen ålder, som jag tror och hoppas kanske kommer att ta sig ut från sin relativa anonymitet och in i de svenska vardagsrummen ganska snart. Om inte annat så i början av nästa år.

Han är inte bara musiker. Han har en svada som skulle göra en ståuppare lång i ansiktet. Det den killen inte kan och vet om musik är inte värt att veta. Och så gillar han B0wie. Bara en sån sak. Vi pratar med varandra flera gånger om dagen, och han blir nästan alltid lika glad, eftersom jag nästan alltid har positiva nyheter. Vi pratar om en kille som som släppt ett gäng skivor, utan att egentligen gjort något marknadsföringsmässigt kring någon av dem. Den killen är glad om så bara en liten amatörradiostation i Örkelljunga spelar hans låtar.
Igår stod vi på Mosebackes terass och diggade till D4g V4g. Han var lycklig som ett litet barn.

Hade jag inte varit upptagen (och även han) hade jag nog fan friat.

Etiketter: ,

2 Comments:

At 4:07 em, Anonymous Anonym said...

Åh, han låter supermysig, får väl inhandla en skiva så småningom...;o)

 
At 5:20 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Maruschka: Det kommer jag annars att tvinga dig att göra... :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home