torsdag, augusti 21, 2008

Dessa satans cyklister

Jag vill minnas att jag har skrivit något om det förut, men va' fan händer med människor när dom grenslar en cykelsadel?! Jag ber om ursäkt, men jag blir så in i helvete förbannad varje gång jag cyklar till jobbet, för att folk blir ta mig fan dumma i huvudet när dom sätter sig på en cykel!

Jag vet. Vi leker en lek. Vi kör om varandra. Alla samtidigt.
Särskilt inträffar detta fenomen vid rödljus eller andra ställen, där cyklister stannar upp och klumpar ihop sig. När det blir grönt igen, sätter alla igång och trampar järnet. Alla ska fram; fort fort och först. Minsta lilla feltramp så är det kört. För många människor.

Jag vet. Vi leker en annan lek. Vi kör om andra cyklister på det smalaste stället på hela gatan.
Varför i hela helvetet måste man köra om någon på exakt just det ställe där vägen är som smalast, eller när man måste väja för en stolpe? Eller ännu bättre, medan man, d v s jag, är på väg att själv köra om en cyklist... Då! Då väljer idiotiska cykelmänniskor som verkar planera sin cykelresa med aschlet att göra en omkörning.

Ibland blir jag fan så trött på människor att jag bara vill säga fula ord hela, hela, hela tiden...

2 Comments:

At 1:17 em, Blogger S. said...

Igår såg jag en bilist göra en vänstersväng (som skulle bli nåt slags u-sväng) i fullfart mot en cyklist, som skulle ha flugit all världens väg om han inte vejat och bilisten till slut gjorde nån slags ansats till att stanna. Sen kom jag...då fortsatte idioten att köra så jag också fick väja. Finns många som inte klarar av att bete sig vettigt som cyklist men om man cyklar i stadstrafik varje dag så upptäcker man rätt snabbt att massor av bilister totalt skiter i cyklister och beter sig som att dom vill döda dom...

 
At 7:11 em, Blogger The Female Dinousaur said...

S: Håller med. Bilister är inte heller särskilt vänliga och ödmjuka i trafiken.
Själv har jag just varit ute på en härlig (?) cykeltur i stan. Med folk som går rakt ut i cykelbanan utan att se sig för, folk som knuffar (!) varandra ut i cykelbanan, bilar som kör ungefär 4 mm ifrån en när man håller sig där man ska osv osv.
Kan vi inte bara avskaffa trafik?

 

Skicka en kommentar

<< Home