fredag, augusti 15, 2008

Face the fact, jag är en tant

Avslutade inskolningsveckan med samtal med en av pedagogerna. Allt har gått jättebra, hon tyckte det verkade vara en bra sammansatt, homogen och harmonisk grupp barn. När jag nämnde att Lilla Körsbärsblomman är en rätt blyg och tillbakadragen tjej, höjdes ett förvånat ögonbryn. Av det märktes inte ett spår, tydligen. Det gör mig glad och inser att det har hänt en hel del med den här lilla tjejen.

Barnet själv trivs som fisken i vattnet. När jag kom dit till samtalet idag, satt hon och spelade spel med en av klasskompisarna. Föräldern före mig hade dragit lite över tiden, så jag satte mig med spelarna en stund. Efter en stunds konversation lutade sig spelkompisen förtroligt fram till mig och sa lite försiktigt: "Jag trodde att du var hennes mormor!".

Jag vet att jag såg extra trött ut imorse när jag tittade mig i spegeln.
Nu fick jag det skrivet på näsan ordentligt, av en spontan och ärlig sexåring.
Nu ska jag gråta en liten stund och beställa tid hos närmaste plastikkirurg.

Etiketter: ,

2 Comments:

At 9:00 em, Blogger e said...

Härligt att det har gått bra och att blygheten är borta. Och att bli tagen för en 30-åring är väl inte så farligt. När jag var i 6-års åldern så var 20-åringar tanter så mormödrar är väl runt 30 antar jag.

 
At 4:36 em, Blogger The Female Dinousaur said...

E: Ja, det är jätteskönt att se hennes framsteg. Det tog en hel termin på dagis (ja, jag säger också dagis...) innan hon öppnade upp och blev pratbar.
Jo, jag antar att ungar tycker att alla över 30 ser ut som mor- och farmödrar. Eller också är det jag som verkligen, verkligen inte har någon uppfattning till hur jag ser ut. Det är den där tonåringen inne i mitt huvud som inte riktigt har någon distans till utseendet, antagligen...

 

Skicka en kommentar

<< Home