måndag, augusti 04, 2008

Arla morgonstund

Jag sa ju att mitt nya, nyttiga liv har börjat.
Imorse stod jag, något förvånad, vid ytterdörren 05:20, och var tillbaka innaför densamma 06:04, något mindre förvånad men aningen mer svettig efter den raska promenaden.

Idag har jag varit oerhört fokuserad på bokstäverna G och I, åtminstone vad gäller kosthållningen. Sesamstekt lax med gurksallad gjord på creme fraiche, gurka och rivet citronskal. Till och med Lilla Körsbäret käkade, även om gurksalladen byttes mot färskpotatis och skirat smör. Liten Söt kan man inte ens med hot om extremt våld tvinga i något från "havets äckelheter", så han fick äta rester.

Jag är nog inte riktigt klok.

Etiketter: ,

5 Comments:

At 10:47 em, Blogger Cicki said...

Jag tror du är väldigt klok....:-) Själv väntar jag på det där pillret som jag hört talas om som lurar kroppen att den förbränt fett och ökar muskelmassan. Det är ingen hoax utan det ska tydligen vara alldeles sant. Nåväl, fram tills dess så får man väl köra på det tradionella viset. Ett tips på ett GI-vänligt alternativ istället för pasta och ris, Quinoa. Jag tycker det är jättegott och lätt att variera. Fast det har kanske du som är så klok redan testat.....:-)

 
At 4:46 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Cicki: Jamen, tack! Det där pillret låter onekligen intressant. Låt mig veta när det går att köpa... :-)
Quinoa upptäckte jag faktiskt i våras, tack vare flytten till kontor. Salladsbaren strax intill gör skitgoda sallader, där man kan få quinoa istället för pasta. Det är supergott!
Du ser hur klok jag är... Hihi.

 
At 4:58 em, Blogger Cicki said...

Tyvärr skulle det visst ta ca tio år innan pillret fanns att köpa. Man har precis blivit klar med forskningen på möss. I USA forskas det, var annars. Man ser det som ett framsteg för att bota sjuklig övervikt och för muskelsjukdomar.

 
At 8:42 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Cicki: Ja, i USA kan det ju onekligen behövas. Där är "folk" inte bara sjukligt feta utan också ruskigt omotiverade att röra på sig. Nu drog jag alla över en kam, det var ju självklart inte meningen. Tio år? Då kör jag GI och promenerar så länge...

 
At 9:01 em, Blogger Cicki said...

Ibland får man faktiskt generalisera. Många amerikanare är mycket överviktiga. Jag försöker också med GI så gått det går. Måste erkänna att jag är lite lat när det gäller att ta tag i det ordentligt. En gör så gott en kan.....:-)

 

Skicka en kommentar

<< Home