fredag, augusti 01, 2008

Magkörare

Vad hände nu?
Har genomlidit någon slags maginfluensa-åkomma under nån timme igår eftermiddag och tidigt i morse. Lätt kvidande och kallsvettig kramade jag toalettstolen krampaktigt från halvfyra-tiden och försökte få bukt med det som drabbat mig. Extremt illamående, hulkande som en tok, utan minsta respons (förutom genom andra öppna håligheter på kroppen). Klockan 10 på förmiddagen var jag så stabil att jag kunde åka till jobbet. Syftet var att jag bara skulle hämta min dator och sedan åka hem igen. Men här sitter jag.

Försöker analysera vad det var som hände egentligen. Kan det ha varit mitt, under några dagar, extrema intag av pinjenötter? Eller vinet jag drack i tisdags? Kombinationen 4 plommon och ett gäng salmiakpastiller? Elakt förgiftad av tonfisksalladen jag åt igårkväll?

Hur som helst. Känner mig bättre nu, även om jag är lite matt. Att sova på badrumsgolvet gör inte direkt underverk.

3 Comments:

At 3:30 em, Blogger Gagga said...

Bli inte sjuk nu! Nu är det ju snart dags! :)

 
At 7:46 em, Anonymous Anonym said...

Fyyy.... stackare vad jag lider med dig...
//Mimmi

 
At 8:36 em, Anonymous Anonym said...

Gagga: Jag blir definitivt inte sjuk, inte en chans!

Mimmi: Ett tack från en emetofob till en annan. Och vet du, det var faktiskt ingen fara. Jag hade ingen panik, ingen kräk-rädsla. Jag mådde bara jävligt illa. Och hade inte haft några problem att spy, om det bara hade kommit något...

 

Skicka en kommentar

<< Home