tisdag, november 27, 2007

Mediadag

Skön dag med en hel del att göra.
Med artist på P3 och webbintervju i förmiddags. Det gick bra, även om han mitt under direktsända radiointervjun fick ett smärre hjärnsläpp, när han skulle svara på en fråga. Förstår honom. Det är mycket man vill säga, samtidigt som man ska undvika att stöta sig med f d skivbolag, hemstäder och kritiker. Utan att verka mediatränad.
Denne gentleman är inte det minsta mediatränad; jag förespråkar marginell sådan, eftersom jag tycker att det är så oerhört tråkigt att lyssna på slätstrukna, välartade och anpassade svar. Tycker inte alls att det gör något om artisten klämmer in ett "jag är inte född med blåslampa i aschlet" i direktsändning. Det ger karaktär. Dessutom är han en vuxen och tämligen intelligent snubbe, som varit med länge. Han vet precis hur en slipsten ska dras.

Avslutade med en trevlig lunch med samme gentleman, varefter våra vägar skildes.
Det är nu det riktiga arbetet börjar.

Etiketter:

2 Comments:

At 8:49 em, Anonymous Anonym said...

Efter lite luskande både här och där på olika sajter har jag lyckats klura ut vem du arbetar med nu. Lyssnade till ett par låtar på hans "sida", och de föll mig mycket i smaken, man är ju uppvuxen med liknade tongångar*ler* Till och med namnet han använder klingade bekant..

Kul att det kommer lite nytt material, måste nog önska mig en viss platta av maken.

Extra roligt för dig när det du gör får positiv respons, det tyder på att du har ett visst sinne för detta, so keep up the good work*ler*

 
At 9:36 em, Anonymous Anonym said...

Myrmamman: Tack för snälla ord! Kul att du lyckades klura ut vem han är, men jag gav ju rätt mycket ledtrådar tycker jag... *ler klurigt* Hela skivan är faktiskt extremt behaglig och skön. Västkustrock, lite lagom konservativt så där. Tyvärr släpps den inte förrän i slutet av januari, men den som väntar på något gott osv.

 

Skicka en kommentar

<< Home