fredag, november 23, 2007

Förkovring

Jobbar för tillfället med två projekt. Det ena har fått en riktig smakstart, med snabba adderingar både i P3 och P4 från och med nästa vecka - idag blev hans singel utsedd som vinnare i ett bäst-i-test i den stora lokalradion, och jag ser nya dörrar öppnas både här och där.
Det andra är något mer svårjobbat, eftersom jag inte jobbat med det från starten utan kastas in vid den svåra, tredjesingeln och en platta som varit ute sedan före sommaren. Artisten i fråga är dock extremt ödmjuk och förstående, och jag kör med öppna kort och raka puckar.

Men jag vill ha mer. Fler projekt, fler uppdrag. Det kryper i kroppen på mig när jag inte har tillräckligt att göra. Jag vill göra nya saker, testa andra vägar. Det är underbart roligt att jobba med musik, men det vore kul att testa annat. Film, teater, böcker, skrivande. Eller nåt helt annat.

Undrar hur lång utbildningen är för att bli... sotare?

Etiketter:

2 Comments:

At 4:41 em, Blogger PGW said...

Tjaa sotare, varför inte, du är liten och nätt, lagom att krypa ner i skorstenar? ;-)

 
At 10:13 fm, Anonymous Anonym said...

PGW: Ja. Eller varför inte knäcka lite extra som tomte?

 

Skicka en kommentar

<< Home