måndag, juli 09, 2007

Måndag hela veckan

Regntunga skyar.
1 miljon procents luftfuktighet.
Jag känner hur hela min kropp vill ha sol.
Lilla Körsbärsblomstret är överlycklig att dagis är stängt för sommaren (och jag är sur för att politikerna plötsligt bestämt att man, trots 4 veckors sommarstängt, ändå ska betala förskoleavgift för juli månad!). Trots detta blev hon uppsliten ur sängen tidigt imorse, eftersom jag var tvungen att hasta iväg på ett möte och hon fick följa med sin far till arbetet.
Både hon och han (en arbetsnarkoman kan inte ha barn med sig på jobbet!) såg rätt glada ut när jag kom. Liten Söt Sambo strålade extra lyckligt. Han blev inte bara glad att se sin vackra och fina sambo, han blev ännu gladare över det faktum att jag fick ta hand om resultatet efter vår dotters upplysning: "Pappa, jag är bajsnödig!". Hennes pappa gillar inte bajs...

Etiketter:

2 Comments:

At 12:43 em, Blogger Ola Claesson said...

Men hallå lixom! En miljon procent finns inte. Gränsen går faktiskt vid hundra procent (se Lotta Engbergs låt om att hon ska leva 100 %).

 
At 10:20 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Ola: Just idag så fanns lixsom en miljon procents luftfuktighet. Det är jag hundra procent säker på...

 

Skicka en kommentar

<< Home