onsdag, juli 04, 2007

Feel good

Ber om ursäkt, men jag är en sucker för halvtöntiga feel-good sportfilmer. Såna där "slå-ur-underläge-och-ta-hem-hela-skiten"-filmer.
Rocky. Million Dollar Baby. Såna filmer.
Ingen kan göra såna filmer bättre än Disney. "The Mighty Ducks" - man kan inte annat än älska den. Och nu har jag precis sett ännu en: ""Invincible".
Jag har inte speciellt mycket till övers för amerikansk fotboll, mest för att jag inte fattar ett jota, men man måste älska den här filmen
a) eftersom Mark Wahlberg är med och han blir, trots den ständigt närvarande djupa bekymmersrynkan i pannan, bara snyggare och snyggare och bättre och bättre skådis (det kan hänga ihop, det där).
b) Greg Kinnear gör ytterligare en sympatisk karaktär och är alltid bra (men får akta sig för att inte bli typecastad).
Det är en sån där där man kommer på sig med att sitta och flina hela tiden. Och, ja, ja, självklart, grina lite också...

Bästa repliken fälls av en kvinnlig bartender, som slår till en manlig gäst som säger något opassande:
- "Du, jag har växt upp med fem bröder, så jag har inga problem att slå en tjej!".

Etiketter: