torsdag, mars 01, 2007

Tips på bloggämne från Mitt Aktuellt

Monica på Mitt Aktuellt skrev ett inlägg om livebloggning och uppmanade fler att blogga om vad som händer utanför ens fönster under fem minuter.

So - here we go, komplett med bild och allt:

Scen: Backe som slutar i t-kors. Flerbostadshus till höger (gråbeigegult) och vänster (brun/lattefärgat). Några bilar står parkerade i uppförsbacken, bl a en vit skåpbil med "saftblandare"på taket. På vägen till höger också några parkerade bilar, bl a en sportbil med svart cab och en blåsvart bil av okänt märke, som stått parkerad i flera dagar på samma ställe.

08:46
Gatan öde, allt är lugnt och stilla. Ingenting händer. Modden ligger blöttung i backen. Det droppar från grenarna i träden längs vägen.

08:47
En kille i 25-årsåldern med ryggsäck och innebandyklubba kommer från höger och går raskt gatan fram. En silvergrå Volvo kombi möter honom och kör vidare åt vänster.

08:48
En röd skåpbil, med firmanamn med ordet Plattsättning åker uppför backen. Det ryker ur avgasröret. En kille i svart skinnjacka och jeans kommer ner för backen. Han har hala skor och går försiktigt. När han kommer närmare ser jag att han har glasögon.

08:49
Två bilar kommer körande nerför backen; en silvergrå WV som svänger vänster och en svart BMW som svänger höger. En kille kommer samtidigt från höger med svart jacka och svart/grå väska tvärsöver axeln, väskan hänger liksom på ryggen. Han verkar inte ha stängt väsklocket ordentligt, det svänger och han går i maklig takt.

08:50
Lugnt igen. Lugnet störs enbart av kollega som pratar med min rygg. Snacka om någon som inte fattar piken, tänker jag lite småirriterat och kopplar bort honom.

08:51
En kille. 25-30, med mössa och körande en barnvagn, kommer gatan fram från höger. Barnet är en tjej och har röd overall och svart mössa. Hon sitter halvvänd mot sin pappa (?), men de ser inte ut att prata med varandra. Samtidigt kommer en tjej med grön jacka och fuskpälskrage nerför backen. Hon bär på en vit påse. Hon har en ryggsäck på ryggen. Det är halt och hon nästan stultar fram. När hon kommer närmare ser jag att det är min jobbarkompis.

Där var det slut.

Denna dag - ett liv...

Etiketter: ,

4 Comments:

At 12:20 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Det är ju det jag alltid trott. Du HAR ett spännande liv.

 
At 12:39 em, Anonymous Anonym said...

Kul. Det hade förstås blivit lite mer action om killen hade halkat, men man kan inte få cirkus varje dag!

Tänk om det varit min granne i den röda skåpbilen! Men det var det inte för han pysslar inte med plattsättning.

 
At 4:10 em, Anonymous Anonym said...

Nästan lika kul som att sitta och spana in folk på café.....
Hälsningar
Bisse

 
At 9:29 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mams: Visst har jag! Kom igen, nu är det din tur. Jag vill läsa vad som sker utanför ditt fönster under fem minuter!

Monica: Jag satt och tänkte "halka! halka! halka!" men det hjälpte föga.

Bisse: Njae. Caféspaning är aningen roligare. Det här var mest... jättetråkigt...

 

Skicka en kommentar

<< Home