onsdag, januari 31, 2007

Det snurrar på

Lyckats ta mig ur sängen. Känner mig förvånansvärt pigg, med tanke på att jag och min Grammisdejt delade på en flaska Taittinger under gårdagens middag och att jag sedan stannade kvar tills dom kastade ut oss klockan 3. En liten rapport kommer, när jag lyckats samla ihop mig.

Idag släpps min artists skiva och reaktionerna på landets tidningar är blandade. Antingen hatar man den och förstår inte vitsen, eftersom hon ligger så nära originalet i både text och utformning. Eller också gillar man det och tycker att det känns äkta.

En mycket trevlig recension hittade jag i NT. Trevlig för att t o m jag omnämns: ..."Det är mycket C a U just nu. Hon är med i varje lekprogram värt namnet. Hon måste ha en begåvad agent..."

Ibland slår dom verkligen huvudet på spiken, dom där recensenterna... ;-)

7 Comments:

At 11:07 fm, Blogger Humlan said...

En Mycekt Begåvad Agent! Kom ihåg det!!!

Jag åkte slalom mellan det alpina och det musikaliska igår, så jag missade endel och såg tyvärr inte dig (om kameran nu lyckades fånga dig). Ser fram emot din rapport..

 
At 11:32 fm, Blogger Gagga said...

Såg hela programmet, men lyckades inte få syn på den begåvade agenten. Den var bra den benämningen för sällan har man sett en sån otrolig genomslagskraft som just C har fått.
Jag som inte lyssnade speciellt mycket på orginalet tycker det här är super. Bosse däremot som älskade orginalet älskar inte det här.

 
At 1:27 em, Blogger Unknown said...

Jag har just handlat mitt ex från iTunes och gör första genomlyssningen. Jag tycker det är skönt gung än så länge - men jag måste alltid lyssna ett par gånger innan jag vet vad jag tycker.

 
At 3:11 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Nej, du. Någon bild hamnade jag tack och lov inte på.

Gagga: Näe, den begåvade agenten lyste med sin frånvaro i TV. Och när det gäller musik, finns det ju sånt man gillar, och sånt man absolut inte vill lyssna på. Tur att det finns något för alla smaker!

Åsa: Kul! Ser fram emot att höra vad du tycker, när det sjunkit in.

 
At 2:15 fm, Anonymous Anonym said...

Jo hon verkar verkligen vara ÖVERALLT. Men jag är skitnyfiken på skivan. Jag älskar Janis och jag misstänker att Caroline kan göra det bra. Annars kommer jag bli skitbesviken. Hon sa i DN att det alltid är så himla mycket fokus på Janis person och drogproblem, och jag håller med! Det ska alltid dras upp det där om att hon blev framröstad till "ugliest man on campus" t.ex. Det var ju musiken och hennes uttryck som var det viktigaste! Jag blev glad av att läsa det. Hälsa henne det. ;) Och Work Me Lord är grym!

 
At 2:48 em, Blogger The Female Dinousaur said...

S.: Ska bli kul att höra vad du tycker. Jag ska framföra din hälsning, hon blir så genuint glad av att höra sån't.

 
At 8:44 em, Blogger S. said...

haha. kul! ska hälsa mera sen när jag köpt och lyssnat. ;)

(hoppas det inte blev massa dubbelt nu, hade problem med att få iväg kommentaren.)

 

Skicka en kommentar

<< Home