fredag, februari 02, 2007

Dagens bästa

Unnade mig en halvdag, bara för mig själv.
Utan mobiltelefon.
Utan datorn.
Utan mailen.

En halvdag på Stockholm Day Spa, där jag fick användning för de två presentkort jag fick i julklapp. Sån't ska jag härmed önska mig varenda gång jag fyller år eller på annat sätt skall uppvaktas.

Inledde med en, som vanligt, alldeles strålande god sushilunch på Hattori. Det visade sig att min kockvän skulle på galej på kvällen. Krogen är nominerad av Nöjesguiden till en av Stockholms tre bästa krogar, och det bara efter 4 månaders öppethållande. Hoppas dom grejar det!
Därefter travade jag med lagom mätt mage till Stockholm Day Spa på Åhléns, där en snäll tjej tog hand om mina fötter. Det tvagades, filades, peelades, smörjdes och lackades. Fötterna kändes nästan fluffiga efteråt. Hann med en yttepytteliten power nap under fotbadet; var på väg in i dregel-stadiet när terapeuten kom tillbaka för att fortsätta behandlingen. Skönt.

Därefter var det dags för ansiktsbehandling, en riktig lyxvariant. 80 minuter med rengöring, peeling, mask, massage och ordentlig insmörjning. Det var också helt underbart och krävde en liten power nap, det också. Det enda som inte var helt acceptabelt, var klämningen av pormaskar. VARFÖR måste dom ta i så in i h-vete? Det gör ont, ont, ont! Speciellt vid näsvingarna; jag var på vippen att klappa till den långa, smala, vackra, mörkhåriga skönheten som utförde behandlingen och tänkte, som extra bonus, klappa till henne verbalt med: "säger du en gång till att min hud behöver 'fo-okt', så går jag härifrån!". Den var ju överstökad ganska snabbt dock, den där klämningen och resten var väldigt behagligt, så hon var ursäktad.

Kvällen har spenderats pussande på Liten Söt Sambo och Liten Körsbärsblomma, tuggandes på tacos, grönsaker med dip, saltlakrits och tittandes på en film "Snakes on the plane". Den rekommenderar jag inte att du ser om du lider av ormfobi.
Knappt ens annars heller, för den var rätt kass.

6 Comments:

At 7:55 fm, Blogger Unknown said...

Fluffiga fötter?

:-)

Kunde inte hjälpas att det direkt gav fantasifulla bilder i mitt inre!

:-)

 
At 8:26 fm, Blogger Humlan said...

Åh, vad sköönt! Instämmer dock med din beskrivning av pormaskklämning..
Men, det är underbart att få lite sköna behandlingar i present, det blir så lätt att jag inte unnar mig själv sådant annars.

Att jag njöt av glassmycken och trevligt sällskap, vet du ju. Glashalsbanden blev presenter till mig själv.

 
At 12:59 em, Blogger Lilla Blå said...

Åh, va inspererad jag blev nu! Jag vill också!! Åhlens är ju centralt och bra, det gillar jag! Måste önska mig ett presentkort i födelsedagspresent!! ;)
Måste säga att jag gillar porrengöringen.. Alltså, inte smärtan, men det känns verkligen bra att bli SÅ ren..

 
At 5:02 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Åsa: Jag försökte komma på ett bra ord som kunde beskriva, och fluffig var det närmaste jag kom på. :-)

Humlan: Kul med andra sorts presenter till en själv också!

Lilla Blå: Jaaa, önska-önska! Och porrengöringen är underbar, även om den smärtar lite väl mycket.

Sandra: Undrade just vad det var för ny schysst behandling... ;-)

 
At 7:42 em, Anonymous Anonym said...

Konstiga jag som inte drömmer om spa :)

 
At 8:18 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Hannele: Har man väl börjat, kan man inte sluta. Det är sååå skönt. Fast jag undrar om jag inte ska skippa ansiktsbehandlingen nästa gång.

 

Skicka en kommentar

<< Home