tisdag, februari 13, 2007

Borta bra men hemma bäst

Äntligen hemma igen.
Flygresan hem gick fint, den också, även om det var lite gropigt en stund. Frågade mitt resesällskap om hon hade märkt på mig, att jag är flygrädd, om jag inte sagt något. Hennes svar blev nej, så jag mörkar tydligen ganska bra. Bra att veta. Då behöver jag inte säga något till den jag reser med nästa gång, och så kanske det går över - för alltid - sen...
Incheckningen var oerhört grundlig. En yttepytteskvätt desinfektionsgelé omhändertogs och både C och jag fick ta av oss våra skor, eftersom det pep om dom. C berättade om någon som t o m fått dra ner brallorna bakom oss.
Konstigt att vi inte behövde genomgå samma procedur på vägen dit. Vi hade ju ändå samma stövlar på oss då. Dessutom hade jag en 250 ml flaska med hudlotion med mig, både dit och hem, som släpptes igenom utan problem. Det är ju bra med bestämmelser, och jag är glad att man gör ordentliga säkerhetskontroller, men borde dom inte vara lika ordentliga överallt?

Lilla Körsbärsblomman ville vara vaken när jag kom hem (hon hade hört rykten om presenter). När jag öppnade porten kändes det nästan som om jag ville dra ut på det på något konstigt, masochistiskt vis. Vänta bara liiiite, liiiite till innan jag öppnar dörren in till lägenheten, bara för att verkligen känna hur jag längtat som en galning och få suga lite på den där härliga känslan att höra små barnfötter komma rusande över golvet och någon ropar med ljus röst: "Maaaaammmma!". Då vill jag nästan gråta av lycka.

4 Comments:

At 12:30 fm, Blogger Gagga said...

Välkommen hem! Var det ni som kom i ett plan över vårt hus i e.m.? Milda tider, vi trodde att planet skulle ta med vår skorsten o gästerna som var här just då med anledning av Bosses 60-årskalas stod chockade o såg planet nudda bergen på andra sidan sjön. Var det din artist som höll i spakarna? ;)

 
At 10:03 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Jag har samma upplevelser av "security". Jag har dragit både tändare, stålnagelfil och aceton genom Arlandas kontroll.... men jag blev av med alltihop i Paris.

 
At 11:14 fm, Blogger Ehva said...

Välkommen hem o en stor kram på alla hjärtans dag....

 
At 11:21 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Gagga: Åh, det hoppas jag verkligen INTE att det var, för då hade jag suttit med hjärtat i halsgropen! Grattis till 60-åringen i efterskott! Kram på dig!

Mams: Men visst är det konstigt!?

Ehva: Tack, och en stor kram till dig också, vilken dag som helst! :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home