lördag, februari 17, 2007

Jag? En schlager-brutta?

Lite extra glad och festlig lördag i huset, eftersom kräkdimman verkar har lagt sig.

Medan barn och sambo tittade på King Kong på undervåningen, intog jag soffan på övre plan.

Stackars Magnus! Det går inte riktigt hans väg i dessa sammanhang. Låten var ganska trist, så jag är inte speciellt förvånad att han åkte. Nannes låt kändes ganska tam och Andra Chansen var rätt.

Idolkillarna (för det är dom väl båda?) är duktiga och det syns att dom har vana från direktsänd TV. Både Måns och Sebastian har sug i blicken, men (med risk för att sticka ut hakan lite) är dom inte lite väl fjolliga?

Roligast:
- i presentationen, när Kristian med förbundna ögon matar Måns.
- på finlandsbåten, när Kristian intervjuar kaptenen som säger: "jag är nog ingen brudmagnet" och Kristian replikerar: "det är inte vad jag har fått indikationer på, från personalen...".

Kuriosa:
Visste du att Peter Kvint, som skrivit Sebastians låt också varit popartist? För länge sedan var han med i ett band som hette Farbror Blå. Sångaren i det bandet hette Andreas, och han är numera mest känd för att dubba Kalle Anka och göra olika röster i barnfilmsproduktioner...

Etiketter:

6 Comments:

At 11:04 em, Blogger Humlan said...

Kul med lite kuriosa, har något svagt minne av Farbror Blå..

Såg, men hörde inte så mycket. Satt i telefonen och försökte vara förste kurator samtidigt.. svårt när man inte riktigt vet vad man ska råda till.

 
At 11:14 em, Blogger superkryp said...

Tyckte nog bäst om Sebastian ändå. Lite Andreas Johnsson-känsla på låten.

Under presentationen kommenterade (gnällde?) jag över att det är så töntigt att han försöker (försökte) dölja att håretfästet börjat klättra upp lite med lång lugg... åsså hade han ju klippt en kort frisyr, dagen till ära. Mycket "tuffare" eller vad man ska säga. Tycker jag. :)

---

Apropå Andreas: Han är ju med i R.E.A. oxå.

 
At 11:43 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Fast ibland är det skönt att bara få prata av sig och slippa få råd... Tror att du är en bra lyssnare. Hoppas det löser sig!

Superkryp: Den där Johnsson-känslan är ju inte konstigt att den finns där. Peter har ju skrivit "Sing For Me", juh!
Ja, han var fin i håret, faktiskt.
Andreas syns ju faktiskt emellanåt både på scen och i TV. Han är en multibegåvning.

 
At 2:17 fm, Anonymous Anonym said...

Smöriga är vad dom är dom där hemska idolmänniskorna! Den där Måns snäppet värre dock. Huvva!

 
At 10:28 fm, Blogger Humlan said...

Tack, jag hoppas att jag kan lyssna... också!
Och jag har själv pratat mig fram till lösning på mina problem, formulerar man dom så kan man också se svaret (ibland).

 
At 10:42 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

S: Det märks att dom har gått i samma (Idol-)skola, precis som Darin...

Humlan: Det är bra med självinsikt!

 

Skicka en kommentar

<< Home