måndag, januari 15, 2007

Tjatmamma

Gammelmamman har just hämtat Lilla Körsbärsblomman på dagis. När man inte hunnit ses på morgonen, vill man gärna tala om lite extra hur mycket man tycker om henne.

Gammelmamman: Har jag sagt att jag älskar dig idag?

Lilla Körsbärsblomman: Nej, det har du inte.

GM: Men då säger jag det nu: Jag älskar dig, jag älskar dig, jag älskar dig...

Lilla Körsbärsblomman: Men mamma...

GM: Men känns det inte skönt i kroppen när jag säger att jag älskar dig?

LK: Jo, det gör det. Men inte när du tjatar!

2 Comments:

At 5:36 em, Blogger Bloggblad said...

Av barn och fyllon...
Själv är jag, efter 30 år som mamma och 33 som lärare, professionell tjatare. Men tro mig: med tjat och mutor kommer man långt.

 
At 8:19 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Bloggblad: Jag håller på att bli en sån där professionell tjatare, jag med. Både hemma och på jobbet...

 

Skicka en kommentar

<< Home