fredag, januari 12, 2007

Pucko-handen

Jag har en konstig vana. Eller ska man kanske klassificera det ett 'tic'? En sjuk pryl? (När jag tänker efter riktigt noga har jag inte bara EN konstig vana, men det är inget jag tänker gå in närmare på här...).

När jag sitter vid datorn, kör bil eller bara sitter, rakt upp och ner och gör någonting bara med högerhanden - då har jag min vänsterhand liggande i en konstig, böjd vinkel, med handflatan uppåt, i knät. Den ligger bara där. Och vilar. Den ser ut som ett dött djur, eller kanske en protes. Jag vet inte varför jag hamnar så där med handen, hela tiden. Det ser onekligen inte riktigt klokt ut. En nära vän kallar den "puckohanden" och skriker rakt ut: "neeej, Biggis, sluta! - nu har du handen så där igen!". Ett tag fick jag för mig att jag kanske legat så med handen i min mammas mage; att det är nån sån där fosterstadie-grej som skapar trygghet.
Eller också är jag bara spritt, språngande galen, helt enkelt.

2 Comments:

At 9:42 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Den ligger där och väntar på att det ska regna guld från himlen... din vänsterhand är helt enkelt bara beredd att fånga de allra, allra första guldhalsbanden.

 
At 8:17 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Mamselamsen: Den ligger och vilar upp sig alltså. För jäklar va' den ska få jobba med att fånga guld!

Mette: Jaja, håna mig bara!

 

Skicka en kommentar

<< Home