fredag, januari 05, 2007

Torsdagsmys

"Ärtsoppa var länge sedan jag åt".
Tänkte jag och värmde ärtsoppa till mig och Körsbärsblomman, och toppade det med plättar och sylt. Det var ju ändå torsdag.

Blomman ratade, som väntat, ärtsoppan men stoppade glatt i sig både plättar och lite youghurt. Insåg efter en stund att det faktiskt fanns en anledning till att det inte äts ärtsoppa så ofta i det här huset. Jag och ärtsoppa lirar inte på samma planhalva. Jag klarar mig utan ärtsoppa. Åtminstone så länge jag inte behöver ta en kortare flygtur runt stan. Utan flygplan...

5 Comments:

At 12:25 em, Blogger Batbut said...

Kork anbefalles! Nu! Tror jag ska hålla mig inne idag, för säkerhets skull....

 
At 3:18 em, Blogger Mildamakter said...

Ärtsoppa räknas in under nödproviant, som allra sista val...huvva så hemskt det är...*ryyyser* ;o)

 
At 8:18 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Jag råkar veta att du just precis nu befinner dig ganska nära mig... Jag kanske skulle lätta lite på trycket? Hihi!

Mildamakter: Från och med nu, ja!

 
At 8:22 em, Blogger Bloggblad said...

Haha!
Påminner mig om de 10 år jag var vegetarian och åt vegmat i skolan. Snacka om raketbränsle! Bönor och lök varje dag. Jag kunde sätta bilen i garaget - det var bara att tända på...

 
At 8:52 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Bloggblad: Oh, vilka ljuva minnen jag väckte till liv... Hihi!

 

Skicka en kommentar

<< Home