onsdag, januari 10, 2007

Usel

Jag är en usel bloggare just nu. Jag antar att det lär bli värre, allteftersom vi närmar oss den där tillställningen i slutet av februari. Viljan finns, men inte tiden.

Å andra sidan är jag för tillfället mycket skötsam och energisk egen företagare. Idag fick jag ett telefonsamtal som resulterade i lunchmöte med presumptiv kund. En kund som kommer från en helt annan del av underhållningsbranschen, och som skulle kunna bredda vyerna och kontaktnätet ännu mer. Det låter spännande, men jag är inte helt på det klara med vad det var h*n ville, riktigt... Den där lunchen nästa vecka gör kanske saker och ting lite tydligare.

När Lilla Körsbärsblomman nu äntligen somnat (att låta barnet sova en stund mellan dagishämtning och Bolibompa är inte att rekommendera) har jag i hemläxa att titta på en presentations-DVD av en iransk rappare från Kanada (!) (ytterligare en presumptiv kund). Det är bara att bänka sig i soffan.

Bolibompa, förresten. Vad är det med det där programmet som gör att alla kvinnliga programledare blir på smällen? Den ena nya tjejen efter den andra träder in i handlingen, och vips! Tre-fyra månader senare börjar man ana - aha, hon har lite bylsigare kläder på sig... Är det inte en liten kula som börjar skymta...? Jag tror dom är inne på fjärde, femte eller t o m sjätte gravida programledaren nu. Vad gör dom på sina redaktionsmöten, egentligen?

5 Comments:

At 5:25 em, Blogger Bloggblad said...

Jag har märkt att besöksfrekvensen på min blogg helt hänger på hur flitigt jag besöker andras och kommenterar... men man kan strunta i siffrorna och ta det i sin egen takt.
Dina projekt låter spännande.

 
At 8:36 em, Anonymous Anonym said...

Det är Björne...

 
At 8:48 em, Anonymous Anonym said...

Det finns säkert en helt naturlig förklaring! Men jag kanske ringa och erbjuda tjänsten preventivmedelsrådgivning till personalen på SVT så barnen får ha sina programledare kvar!barn"Morskan"

 
At 10:47 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Bloggblad: Jo, så är det nog. Syns man inte så finns man inte. Jag har egentligen slutat bry mig (så mycket) om besökssiffror - dom som läser, läser och dom som inte gör det har annat för sig... :-)

S: Jag hade mina misstankar...

Morskan: Bra tänkt!

 
At 5:21 em, Blogger superkryp said...

Jag har oxå tänkt på det. De leder Bolibompa, men hemma har de ingen tv. Det är ett som är säkert. :)

 

Skicka en kommentar

<< Home