onsdag, januari 10, 2007

Om konsten att brygga kaffe

Tänkte vara lite hygglig och sätta på tio-fikat igår. Satte igång bryggaren med tio koppar kaffe och lämnade köksregionerna. Tio minuter senare, när det var dags för det där tio-fikat, visade det sig att jag glömt att ställa kaffekannan på plats i bryggaren. Tio koppar kaffe hade skapat ett nytt, brunt hav på golvet. Kollegerna skämtade och frågade om jag ville ha mjölk till kaffet; "Visst, det är bara att hälla ut här, lite socker också?".

Nu på morgonen, när jag skulle brygga frukostkaffe till mig själv, gick det bättre. Inga olyckor. Å andra sidan är dagen inte slut än.

4 Comments:

At 7:52 fm, Blogger Runt 40 said...

Har vi inte gjort det där allihop? Hur jäkla trött blir man inte på sig själv :-S

 
At 6:24 em, Blogger Bloggblad said...

En dag på jobbet förra våren, råkade jag med ryggen haka av dörren till miniköket i p-rummet - ett jäkla brak blev det och jag tyckte det var pinsamt. Det fick stå utan dörr - och chefen upptäckte hur trist och fult och bökigt det såg ut på hela väggen....

Så tack vare min olyckshändelse har vi en helt ny och superfin köksdel i personalrummet. Och när det blev så fint - gick det ju inte att ha slitna gamla möbler och trista gardiner... så vi har ett underbart fint p-rum nu.

Gissa om jag fått erbjudanden att komma hem och riva ner dörrar hos folk...

 
At 7:21 em, Anonymous Anonym said...

Hmmm kanske du borde gå kurs ??? ;-)

 
At 10:58 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Runt 40: Åh, tack! Det gläder mig att det finns fler!

Bloggblad: Haha! Bra jobbat!

Christina: Det borde jag alldeles säkert. All möjlig fortbildning kan jag behöva. Kom gärna med förslag! ;-)

 

Skicka en kommentar

<< Home