onsdag, januari 03, 2007

Inventering och koreograf-rep

Räknar skivor så att jag får ont i ryggen. Hur nu det går till.
Extremt mycket smidigare den här gången, och det ser ut som om vi kommer att vara klara på fredag. Och inte en månad senare, som förra året. Ja, frågan är egentligen om den förra inventeringen är riktigt klar ännu...

Direkt efter siffersnurret, var det dags att sätta sig i bilen och åka med Artisten till en första koreograf-repetition, med kör och musiker. Jag och Artistens man fick agera "blåsare" (sax och trumpet) i brist på sådana. Med tanke på hur jäkla töntigt och faktiskt lite pinsam-nervöst det kändes att bara stå där, utan att vara omgiven av något annat än fyra väggar, och spela luftsaxofon, är jag oerhört glad att jag inte ska vara med på scen när det väl är dags.

Nåväl, repetitionen gick bra. Mycket luftgitarr och dito -trumpetande blev det.
Kan i lite viskande ton avslöja att scendekoren kommer att ha dragning mot ett speciellt årtionde... Hennes framträdande kommer definitivt att sticka ut - sen återstår det ju att se om det är positivt eller negativt.

När jag kom hem avslöjade en av kvällstidningarna jokrarna, på en svulstig helsida. Det visar sig att min Artist ska tävla mot en (nästan) namne, tillika en gammal bekanting till mig. Det är ju nästan lite roligt...

4 Comments:

At 10:10 fm, Blogger superkryp said...

Vill bara säga att det aldrig är riktigt lika töntigt med riktiga instrument! ;)

Det låter som en spännande deltävling som din artist ska vara med i!

(Hoppas att det bara blir en kommentar nu. Blogger muppar sig...)

 
At 10:10 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Superkryp: Hmmm. Ja. Jag håller med dig. Så länge jag slipper traktera dom. I det här sammanhanget kommer instrumenten att vara riktiga, men det kommer inte att komma något ljud ur dom...

 
At 12:24 em, Blogger Batbut said...

Fasiken, jag som sett fram emot att få se Dig lira mungiga på scenen....*s* Eller varför inte cello? Fast då syns Du å andra sidan inte....

 
At 8:17 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Du fattar att jag hade dig på förslag som gogo-dansare, va?

 

Skicka en kommentar

<< Home