onsdag, december 06, 2006

Lackar mot jul

Så blev det onsdag. Snart är det jul. Jag måste köpa julklappar.
Visst låter det tråkigt att säga att man 'måste'. Många gånger tror jag att julklappar är just ett måste; den och den avlägsna släktingen får inte glömmas bort, mostern som man nästan bara träffar på julafton måste också ha. Min mamma och jag har slutat köpa julklappar till varandra, det blir liksom bara att byta pengar med varandra. Istället får hon någonting då och då, när andan faller på under året och hon kan lägga all sin julklappsköparenergi på Lilla Körsbärsblomman.

Veckans största antiklimax kommer på fredag när rymdresan inte blir av. Han har liksom en förbannelse hängande över sig, den gode Christer. Förbannelsen att aldrig någonsin komma iväg...
Veckans största musikklimax är Jay-Jay Johansons "She Doesn't Live Here Anymore". Hela min kropp krullar sig när jag hör den... På ett positivt sätt, menar jag då.

2 Comments:

At 5:03 em, Blogger superkryp said...

Jag håller tummarna (näe, bara ena förresten, annars blir det väl otur?) för Chrille!

 
At 6:05 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Superkryp: Jag håller också en tumme, för jag VILL verkligen att han (äntligen) ska komma iväg!

 

Skicka en kommentar

<< Home