onsdag, november 29, 2006

I TV-soffan

Uppe med tuppen imorse, för att eskortera min goa schlagertjej till morron-soffan på SvT. (Btw fick man ju klämma lite på söt-andreas igen. för andra dagen i rad. Nu får han faktiskt sluta förfölja mig!)
Väl nedsatt i den, tog hon över nästan hela showen (4:50 in i klippet) . Hon har inte speciellt svårt att hitta orden, den här tjejen och övriga soffsittare fick i princip finna sig i att vara bisittare. Samtidigt har jag förståelse för en programledare som hellre pratar med en rebell som är totalt novis i schlagersammanhang och inte ens gillar musiken, än en van medverkande som rapar den gamla klyschan "åh, låten var alldeles för bra för att tacka nej till...".

6 Comments:

At 5:11 em, Blogger Humlan said...

Såg det nyss på TV (eftermiddagsreprisen), jag har fortfarande inte fixat ljudet på datorn, så det ger inte så mycket att kolla där. (Satte ändå på det utan ljud, 4:50 in i klippet handlade det om Afganistan!) Men jag anar vem du jobbar med. Kul när det är bredd på artisterna och det kan bli bredd på musiken också!

 
At 6:07 em, Blogger Gagga said...

Hon är ju helskön!

 
At 9:02 em, Blogger Batbut said...

Du skjuter skarpt nu vännen! Så skönt det måste vara att vågat ta beslutet och Du märker hur bra det går. Me like u! C U 2morrow

 
At 11:30 fm, Blogger superkryp said...

Respekt! Fan vad kul! :D

 
At 11:34 fm, Blogger superkryp said...

Förresten, jag gillar ju Andreas oxå. :)

 
At 1:56 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Ja, bredd är kul; att visa andra musikgenrer behövs i dagens musikvärld - annars glöms dom bort i "Idolträsket"...

Gagga: Ja, jag håller med. Hon är kanon!

Batbut: Sharpshooting lady, I am! Liksom du. Jag beundrar dina kunskaper och värdesätter din hjälp enormt, även om jag inte är så bra att visa det, kanske! Tack för ALL hjälp!

Superkryp: Skitkul är det! Och Andreas har varit en favvo länge. Han är supergo.

 

Skicka en kommentar

<< Home