fredag, december 01, 2006

Host och hack

Här sitter jag, trött som en gris, men vägrar att ge mig.
I soffan snarkar Lilla Körsbärsblomman medan Liten Söt Sambo hjälper kompis att flytta (och möjligen dricka flyttöl?). Lilla Blomman har hostat och hackat sig igenom precis hela dagen, medan hon blivit runtsläpad av sin trötta mor i diverse stockholmsförorter.

Något av det bästa med att jobba som egen, är att man faktiskt inte behöver vab'a. Det är bara att låta barnet vara hemma, och så jobbar man så gott det går. I dagens fall blev det jobb först efter kl 22, när det hostande och hackande barnet äntligen lyckades somna.

Och nu är det snart min tur att däcka.
Mossa, mossa, alla män'skobarn.

4 Comments:

At 11:25 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Jag vet hur du känner dig.... fast jag är mest aptrött.

 
At 11:30 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mams: Aptrött är inte kul. Gå å lägg dig, kvinna!

 
At 11:33 em, Blogger Humlan said...

Snacka om oregelbundna arbetstider!
Hoppas lilla Blomman kryar på sig!

 
At 7:42 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Oregelbundna, men ganska bra, tycker jag. Tack, Blomman har kryat på sig.

 

Skicka en kommentar

<< Home