måndag, november 27, 2006

Tre blev fyra

Kalas. I dagarna två. Jag är helt slut.
Och lägenheten är full av nya leksaker.

Att fylla fyra är nästan magiskt för Lilla Körsbärsblomman. Stora beslut fattas. "När jag är fyra ska jag sluta suga på tummen", "när jag fyller fyra ska jag sluta snurra på håret", "när jag blir fyra ska jag prata med BVC-tanten". Och så vidare.

Det sista jag såg innan jag åkte till jobbet klockan halv sju imorse, var Liten Körsbärsblomma, tätt intill sin pappas varma kropp, med vänstertummen instoppad i munnen och andra handen lojt snurrande en tofs av det blonda håret...

5 Comments:

At 3:27 em, Blogger superkryp said...

I drömmarnas värld är man nog yngre än i verkligheten. :)

 
At 3:53 em, Blogger Humlan said...

Det är inte lätt att leva upp till alla löften när det är tidig morgon och man är trött. (Säger hon som satt på sängkanten och satte fram klockan en halvtimme i morse.)

 
At 5:43 em, Blogger Bloggblad said...

Här ska det också satsas på "tummen ur" vid fyra... Fast hon suger nästan aldrig om hon inte har snuttetrasorna - och dom är ofta gömda...

 
At 8:17 em, Blogger Tankevågor said...

Inte lätt att bli "stor". Men en mysig ålder är det.

 
At 9:54 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Superkryp: Troligen. Dessutom har hon idag skjutit upp slutandet: "när jag blir fem ska jag sluta...".

Humlan: Nej, det är lätt att lova saker i stundens hetta. Titta bara på mina försök och löften om att sluta röka... Bläk!

Bloggblad: Frågan är om inte tummen är bättre än snusktras... förlåt snuttetrasan...

Londongirl: Ja, en helt underbar ålder! Hon är ljuvlig, fast det är hon ju hela tiden... ;-)

 

Skicka en kommentar

<< Home