lördag, december 02, 2006

Lat lördag

Det hostande barnet verkar ha repat sig betydligt under natten. Nu är det inte den där retfulla varianten längre, utan man hör att det lossnar för varje hostning. Skönt för alla inblandade parter.

Avslappnad middag hos mor/mormor, i sällskap med tillrest bror. Liten Söt Sambo är på Sweden Rock Festivals kick-off på Nalen (jag fattar inte hur han orkar, men så är han ju också x antal år yngre än jag).
Något av det allra värstaste värsta jag vet, är folk som smackar och smaskar när dom äter. En sådan är min bror. Varje gång jag sitter vid samma matbord som han, håller jag på att kräkas. Han tuggar allt med öppen mun. Och smaskar. Och smackar. Och låter. I början tror man att han bara larvar sig för att retas, men tyvärr är det på fullaste allvar.
Och jag hulkar och biter ihop, eftersom han blir skitarg och totalförolämpad varje gång jag säger till.

Jag har, by the way, lyckats komma över hett skvaller. Jag vet namnet på en av jokrarna till Melodifestivalen. Nananana na! Men jag säger ingenting!

Nu vankas det kaffe och saffransbulle.

8 Comments:

At 5:10 em, Blogger Batbut said...

Kan man inte få gissa? Så nickar Du om jag har rätt... please....*S*

 
At 5:18 em, Blogger Humlan said...

Hm,,, ja,,, man ska ju inte lyssna på skvaller men... Jag var i garnaffären och köpte en massa fint garn, det räcker till mer än den julklapp som jag ska sticka... du behöver inte... *tam-ta-tam* Stickar du själv eller... Jag menar...
*ser oskyldig ut* ;)

 
At 7:07 em, Blogger Gagga said...

Om man kittlar dig o lovar sluta om du talar om vem det är? Hehe...jag kommer!

 
At 11:19 em, Blogger Batbut said...

Och jag vet hur Ditt bokföringsprogram fungerar! OCh jag vet var Din brevlåda bor!.....

 
At 12:43 fm, Anonymous Anonym said...

helt enig! människor som smaskar och beter sig är kräkframkallande! Stå på dig, du har full rätt att påpeka det. Om det handlar om att ta hänsyn till varandra måste även han ta hänsyn till dg! Du har just lärt dig att säga nej - prova lite mer vännen. Det är väl inte meningen att du inte njuta av maten när han så ljudligt uppenbarligen gör det. Respekt ska bara ömsesidig. Eller nja inte när det gäller missar då'ra. De gör som de vill ändå....men de smaskar iallafall inte! VVS = Våga Vägra Smakande
kram "Katt du vet vem"

 
At 7:45 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Gissa på du. Jag nickar (för mig själv här hemma, då)

Humlan: Haha. Jag är icke mutbar... :-)

Gagga: Hihi. Kittla kan funka.

Batbut: Shit. Hur ska det här gå?

Kattkärringen: Jag påpekar det varje gång, men han är totalt okänslig för sånt. Han blir som sagt bara sur och stött. Jag bara tycker väldigt retroaktivt synd om de arbetskamrater han åt lunch med tidigare... Kram på dig själv!

 
At 6:14 em, Blogger Mette said...

Det är jag som är jokern. Jag ska sjunga en sång vars text börjar så här:

Jag flyger upp i rymden lalal.. nanan.. yeah yeah ... nanan oh baby... yeah, yeah ... ja så fortsätter den så ...

 
At 7:40 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Mette: Tusan också... Nu är det ju avslöjat!

 

Skicka en kommentar

<< Home