fredag, september 15, 2006

Gnag, gäst och GI

Trött och sliten efter veckan. Lätt gnagande, irriterande känsla i kroppen. Något hände på jobbet och jag fick en liten, liten uppsträckning av chefen. Även solen har tydligen fläckar... :-) Går omkring med en lätt olustkänsla, vet vad jag gjort för fel men gjort är gjort. Bara att lägga bakom sig och gå vidare.

Snart väntar kär gäst, tacos, rött vin och ostbågar. Det är helg och GI-ätandet läggs på hyllan ett par dagar. Inte så att jag tänker frossa i socker och kolhydrater, men den där extrema kosthållningen som jag hållit i 14 dagar nu (och som gjort att byxlinningen och byxbaken inte stramar fullt lika vidrigt som tidigare) får vila lite en stund. Har ingen våg, så jag vet inte hur mycket det handlar om, men det har definitivt gett resultat, det känner jag.

3 Comments:

At 7:56 em, Blogger Batbut said...

Det är mänskligt att fela och om man inte gör tabbar så kan man inte lära av misstagen. Fast visst är det jobbigt när man gjort fel, det tar ett tag innan den känslan lägger sig. Framförallt när man tillhör generationen "duktiga flickor" *s*

GI? What? Här jäser jag på alla fronter och har inte minsta intresse av att göra ngt åt det... förrän till våren när bikinisäsongen närmar sig.... den dagen den sorgen

 
At 8:11 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

GI = Gastronomisk illvilja.

 
At 1:13 em, Blogger Ehva said...

GI hur bra e inte det.... har oxå hittat detta underbara sätt att gå ner till idealvikten... see you..

 

Skicka en kommentar

<< Home