måndag, september 11, 2006

Respekt 2

I helgen var det som sagt bröllop. Vigselakten var vacker, avspänd och troligen det snabbast avklarade bröllop jag varit på. Ingångsmarschen var dagens överraskning till bröllopsgästerna: Metallicas "Nothing Else Matters" framförd på kyrkoorgel. Mäktigt!

På festen träffade jag en man som också kräver respekt. En man som för snart fem år sedan klev ur sitt förhållande, ut ur garderoben, och berättade för sin omgivning att han faktiskt föredrog killar. Han berättade att det svåraste var att berätta det för sin 22-åriga dotter, men hon varit totalt förstående och inte tyckt att det varit speciellt konstigt. Ganska snart träffade han sin nuvarande sambo, och för inte så länge sedan förlovade de sig och han formligen strålade när han sa: "Jag kan säga att jag aldrig varit lyckligare!".
Så snart blir det nog bröllop igen...

5 Comments:

At 11:15 em, Blogger Humlan said...

Den där låten av Metallica har en konstig inverkan på mig... jag blir alldeles "lealös". *s*

 
At 8:01 fm, Blogger superkryp said...

Spännande låtval!

Ang. andra stycket. Jag blir så nyfiken på hur dotterns mamma reagerade.

 
At 9:25 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Oj, det låter inte bra. Eller? Tur att det inte var du då, som stod där i kyrkan... :-)

Superkryp: Vet du, det är ju jag också. Och jag glömde totalt bort att fråga. Det hade nog med strålningen att göra. Jag ska fråga nästa gång!

 
At 11:07 em, Blogger Batbut said...

Starkt! Och skönt att han tordes ta steget.. vilken befrielse det måste varit för honom

 
At 7:50 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Ja, det riktigt andades befrielse om honom!

 

Skicka en kommentar

<< Home