tisdag, september 12, 2006

Och ja... hrm... ett litet tillkännagivande

NyförlovadeBeklagar den fasansfullt oskarpa bilden, men...
På ett strandkafé i Marbella, den sista dagen på semestern, förlovade vi oss, Liten Söt Sambo och jag.
Totalspontant tog vi bussen till Marbella, gick in i första bästa juvelaffär och tittade ut ett par ringar som vi båda tyckte om. Lilla Körsbärsblomman agerade förlovningsförättare och trädde på ringarna, och sedan firade vi i färskpressad apelsinjuice och jordgubbsglass.
Två års tjat bar äntligen frukt och jag tror faktiskt att han tycker att det är minst lika roligt som jag.

23 Comments:

At 8:55 fm, Blogger Bloggblad said...

Jättestort grattis!

 
At 8:56 fm, Blogger Lyckliga Grodan said...

gggrrraaatttiiisss..

då blir det ju ännu ett bröllop.. med tanke på nedanstående inlägg..

 
At 9:45 fm, Blogger Humlan said...

Grattis!!!
En härlig avslutning på semestern!
En sån tur att ni hade en förlovningsförättare med er! (Och vad stolt hon måste ha varit, att få trä på ringarna.)

 
At 11:40 fm, Blogger Ehva said...

Grattis och lycka till.. kramar ...ses i okt hoppas jag...

 
At 12:02 em, Blogger Runt 40 said...

Oh la la!! Grattis!

 
At 12:42 em, Anonymous Anonym said...

Suddig bild, men fina ringar.

Ett jättegrattis till er, det behövs lite roliga saker också i ditt liv som motvikt till det jobbiga och tunga.

Bra avslutning på er semester, och passande att lilla sötnos kunde vara med*ler*

 
At 12:46 em, Blogger PGW said...

aaaw vad gulligt! Grattis!! :-))

 
At 5:10 em, Blogger Anne said...

Grattis, vad roligt att höra!!

 
At 5:49 em, Blogger Ola Claesson said...

Grattis! Jordgubbsglass som är så jäkla gott.

 
At 6:07 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Hallelulijaaaaaa!

Nu är du nästan en ärbar kvinna. .-)

 
At 6:30 em, Blogger Morgondimma said...

Åhh jättegrattis!!!!!

 
At 7:29 em, Blogger Cornelia said...

Grattis, vilken överraskning!

 
At 8:24 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Alla: Tack alla söta för gratulationerna! Med tanke på att det tog ungefär två och ett halvt år från det att Sötsambon föreslog förlovningen tills den verkligen blev av, tycker jag inte att ni ska hålla andan inför eventuellt bröllop. Risken är att ni trillar av pinn av syrebrist. Puss på er!

 
At 8:56 em, Blogger Tankevågor said...

Nu kommer jag väldigt sent här men ett stort GRATTIS från mig med! Tänker ni gifta er utomlands också? Vi gjorde tvärtom. Förlovade oss hemma och gifte oss i Skandinaviska sjömanskyrkan i Pireus.
Lycka till!

 
At 9:45 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Londongirl: Tack! Det yppades faktiskt något om giftemål utomlands. Men det har vi inte sett ännu... Gifta sig utomlands går ju faktiskt bra men jag har en liten fråga: var ligger Pireus?

 
At 11:07 em, Blogger Batbut said...

Grattis! Grattis och Grattis igen! Tror nog att han inser vilket catch han gjort *s*

 
At 11:39 em, Anonymous Anonym said...

Grattis :) Koolt som... :) Rock'n Roll :)

 
At 7:50 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Tack, söta du! Catch och catch, jag vet inte... Nu är han i alla fall "stuck with me"...

Anonymous: Hihi! Jag bara säger det - Let's Go!

 
At 7:14 em, Blogger Tankevågor said...

Det är hamnstaden utanför Aten. Sen tog vi en båt och hade bröllopsresan ute på en liten grekisk ö i en vecka.

 
At 8:10 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Londongirl: Åh, jag förstår (jag skolkade från geografilektionerna), tack! Det låter onekligen rätt mysigt...

 
At 8:35 fm, Blogger superkryp said...

Grattis! :D

 
At 9:13 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Superkryp: Tacktack!

 
At 7:00 em, Anonymous Anonym said...

Grattis!

 

Skicka en kommentar

<< Home