söndag, september 17, 2006

Att kunna välja

Samtliga röstberättigade i denna familj, har nu fullföljt sin medborgerliga plikt. Den med snopp gjorde det i fredags, den med snippa gjorde det för drygt 5 minuter sedan. Viktigt är att påtala att den med snoppen gjorde det, röstade alltså, för allra första gången och jag tycker att han är värd en liten eloge för det. Killen har aldrig någonsin brytt sig om politik, men den här gången vaknade han till.
Själv är jag politisk analfabet, men röstar gör jag ändå. Där jag känner att det passar och där jag känner att mina tankar och värderingar passar in.

Det är ett spännande val, ett viktigt val och det ska bli intressant att se utgången ikväll.

3 Comments:

At 12:05 em, Blogger Bloggblad said...

Klädde han sig i skjorta och slips som min måg gjorde?

 
At 4:31 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Jag sitter här redan i morgonrock och väntar på valvakan

 
At 5:25 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Bloggblad: Tjusigt! Njae, det vill jag inte påstå att han gjorde. Men jag hoppas rösten räknas ändå!? :-)

Mams: Ingen morgonrock, men väntar gör jag också...

 

Skicka en kommentar

<< Home