tisdag, juni 13, 2006

Mental hetta

Vet inte om det är värmen, men ju längre jag stannar på kontoret och bevittnar detta katastrofläge, desto mer förbannad blir jag.

10 anställda: en som jobbar 20% och går hem efter fikat klockan 11, en som är sjukskriven på halvtid, en som jobbar 75% och tre som har mer eller mindre ont i ryggen och inte kan/får lyfta. En man "i position" som inte har några egna befogenheter gentemot styrelsen, utan bara blir beordrad hit och dit och därför inte kan eller törs fatta några egna beslut eller vidta egna åtgärder. Och skivor som fortsätter komma in, precis som vanligt och kunder som lägger beställningar, precis som vanligt.

Ber om ursäkt för mitt språk, men den här flytten är för fan ett skämt!

5 Comments:

At 2:10 em, Blogger Humlan said...

...och så undrar någon varför du vill bli din egen...? ;-)

 
At 5:54 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Egen = att bestämma allt.

Men också risken.

Jag tar risken!

 
At 10:22 em, Blogger Cornelia said...

man kan bli trött

 
At 8:20 fm, Blogger Jenny said...

Hur länge har du kvar innan det är dax?

 
At 2:09 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Japp! Jag är så glad att jag tagit steget!

Mams: Jag med!

Cornelia: Man ÄR trött!

Jenny: 1 september kickar det igång!

 

Skicka en kommentar

<< Home