tisdag, juni 13, 2006

Ge bort-tajm igen

Nu när vi flyttar, slängs en hel massa CD-skivor (såna hemska saker måste man tyvärr göra när man fungerar som skivgrossist). Musikälskare skulle säkert kunna botanisera och finna godbitar, i det som vi kasserar och förpassar till de sälla, musikaliska jaktmarkerna. Här finns ingen tid att göra det, men jag har hittat ett gäng skivor som jag tycker är för sköna och lyssningsvärda för att kasta bort. Det handlar om s k chillout music, utgiven på en skivetikett som heter Bar De Lune. Det handlar inte om låtar framförda av originalartisterna, utan skön, tillbakalutad bakgrundsmusik, som inte kräver något speciellt av den som lyssnar. Tre- eller fyrdubbla CD's.
Jag har följande titlar som jag gärna skickar till den som är intresserad (företaget står för portot). Maila mig (adressen finns i min 'profile') vilken av titlarna du vill ha samt din adress, så är den din.

* Pure Acoustic Moods: 4 CD's med gamla chillout-godingversioner av t ex Beatles, Bowie, Zeppelin, Byrds, Coldplay, Oasis och många fler) (nu bortlovad till Ola)

* Pure Guitar Moods: 4 CD's med chill-versioner av Sade, Bryan Adams, Steview Wonder, Marillion, Madonna, Al Jarreu - fodralet något skadat) (nu bortlovad till Bloggblad)

* Pure Power Ballads: 4 CD's med softade, nytolkade låtar med REM, Queen, Toto, Aerosmith, U2, The Darkness) (nu bortlovad till Inga-Britt)

* Brazilica Lounge: "3 CD's of pure Brazilian grooves" (nu bortlovad till Marit)

* Pure Musical Moods: 4CD's med chillout-versioner från musikaler som tex Chicago, Evita, Guys and Dolls, Cats, My Fair Lady m fl. (nu bortlovad till Nya-tider-Jenny)

* Pure Jazz Café: 3 CD's of jazz moods to chillout and relax to. Norah Jones, Harry Connick Jr, Tony Bennet, Aretha Franklin tolkade på chillout-vis. (bortlovad till Helena T)

* Platinum Disco House: Remix-platta (3 CD's) med låtar från originalartister som Armand van Helden, Joey Negro, Hardsoul och många fler. (nu bortlovad ända bort till Australien)

... och...

* David Lindley & El Rayo-X: Very Greasy. Ett album från 1988, med den gamle gitarrhjälten som gav världen "Mercury Blues", producerat av Linda Ronstadt. (nu bortlovad till Humlan)

Kom igen, var inte feg nu! Det är först till kvarn... och helt gratis!

3 Comments:

At 1:14 em, Blogger Humlan said...

...och du håller på att drunkna i skivor?
Försök att låta bli att drömma om det på nätterna (fast risken är väl störst för dig nästa vecka)!

 
At 1:16 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Så länge dom inte följer med mig hem kommer jag inte att drömma om dom, det lovar jag! Vilken vill du att jag skickar dig? För visst vill du ha en, Humlis!?

 
At 4:24 em, Blogger Humlan said...

Jag skickar en önskelista... :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home