måndag, maj 01, 2006

Helg, ljuva helg

Det har varit en synnerligen skön helg. Nu är den snart över, och veckan som kommer, innebär en del kvällsarbete för min del. Eftersom jag gick och la mig klockan halv fem imorse, efter en mycket trevlig Valborgskväll, är jag inte så himla sugen...

Helgens roligaste:
* Att Liten Söt Sambo kom hem från Schweiz i fredags.
* Att jag troligen redan fått mitt första uppdrag som egen företagare. Därför måste uppstartandet av enskilda firman ske redan nu på en gång. Vi får se hur det går att kombinera med ett heltidsjobb...

Helgens allra roligaste:
Vi var på Ikea idag. Jag och Körsbärsblomman tittar på barnavdelningen och jag tar fram en kartong med en lampa.
"Titta vilken fin lampa - vad står det på kartongen att den heter?"
"Ja, vad heter den?"
"Men du kan ju bokstäverna, titta vad det står!"
Dottern bokstaverar lydigt: "M-A-M-M-U-T"
"Och vad blir det?"
"Glödlampa!"
Sambon och jag skrattade så vi höll på att kissa på oss...

6 Comments:

At 7:00 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

visst var helgen alldeles för kort.. minst två dagar till skulle det vart.. tycker jag..

 
At 7:02 em, Blogger Humlan said...

*skratt* Det kan bli ett äventyr när hon ska läsa sig genom livet...

Spännande med firma! Det kan ju vara bra att börja med en kombination (om det går att kombinera utan krockar) men förr eller senare måste man ju hoppa...

 
At 7:04 em, Blogger Bloggblad said...

Friskt vågat - hälften vunnet. Får gälla både din firma och Körsbärsblomman.

 
At 8:20 fm, Blogger Runt 40 said...

Firman igång innan du ens startat den?

Inte illa!!

 
At 9:26 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Grodan: Tycker att vi härmed kan slå fast att samtliga årets helger är på tok för korta! Alla årets helger borde vara minst två dagar längre. Basta!

Humlan: Hihi! Hon flinade brett när hon såg hur vi vred oss av garv...
Kombination får det tills vidare bli, tills jag törs stå på egna ben...

Bloggblad: Hihi! Passande talesätt, onekligen...

Runt 40: Måste säga att ingen är mer förvånad än jag...

 
At 2:59 em, Blogger Jenny said...

Jösses, tre år och redan kan hon läsa. Underbart!!!

Vad kul med eget företag och grattis till första uppdraget. Spännand värre!

 

Skicka en kommentar

<< Home